וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקליקס: ארה"ב הביעה דאגה ממשפחות הפשע בישראל

בין המסמכים שפורסמו באתר "ויקיליקס" נמצא מסמך המפרט את תופעת משפחות הפשע בישראל. לפי המסמך, הרשויות הישראליות אינן מצליחות להתמודד עם הבעיה, והפושעים מצליחים להגיע גם לארה"ב

אתר ההדלפות "ויקיליקס" לא פוסח גם על משפחות הפשע בישראל: במסמך שנשלח על ידי שגרירות ארה"ב בתל אביב נכתב, כי הפשיעה המאורגנת בישראל מתחזקת, וכי הרשויות אינן מצליחות להתמודד עם הבעיה. עוד נכתב, כי ארגוני הפשע הישראלים מצליחים לחדור גם לארה"ב, שם הם פועלים באין מפריע.

במסמך שכותרתו "הארץ המובטחת לפשע המאורגן?", נכתב כי "לפשע המאורגן יש שורשים עמוקים בישראל, אך בשנים האחרונות ישנה עלייה חדה בהשפעותיהן ופריסתן של רשתות הפשע המאורגן. משפחות הפשע הישראליות הפגינו את כישוריהן ונכונותן לפתוח במתקפות אלימות אחת על השנייה תוך התחשבות מועטה בעוברי אורח".

המסמך מ-2009 מספק רקע על משפחות הפשע בישראל בהן אבוטבול, אברג'יל ואלפרון. בין היתר, תואר סיפור חיסולו של יעקב אלפרון: "בנובמבר 2008, ראש משפחת הפשע יעקב אלפרון, נרצח לאור יום במתקפה אכזרית ברחובות תל אביב, מרחק מייל בלבד משגרירות ארה"ב. המתקפה הזו הייתה האחרונה בסדרה של מתקפות אלימות, ומראה על התפשטות מלחמת הפשע בישראל".

המסמך מציין כי משטרת ישראל הקימה יחידה מיוחדת למלחמה בפשיעה המאורגנת, אך הביע ספק באשר ליעילותה. "המאמצים ההולכים וגוברים להילחם בפשע המאורגן נתקלו באיומים בנקמה אלימה. דיווחי התקשורת במדינה מעידים על כך שכ-10 שופטים ישראלים נזקקים לאבטחה צמודה במשך 24 שעות מחשש לאלימות מצד חברים במשפחות הפשע". עוד נכתב כי "למרות הקמת היחידה המיוחדת, המשטרה עדיין איננה מסוגלת להתמודד עם הבעיה".

במסמך הביעו האמריקאים חשש מהתפשטותן של משפחות הפשע גם למדינתם: "הפשע המאורגן בישראל הגיע כעת למדינות נוספות ברחבי העולם ויש לו השפעה ישירה בתוך ארה"ב. אנו משתמשים כעת בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת למנוע מחברים במשפחות הפשע הישראליות את הגישה למדינה במטרה למנוע מהם להמשיך את פעילותם על אדמת ארה"ב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully