וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלגת השלטון בטורקיה: ישראל הדליפה לוויקיליקס

במפלגתו של ראש ממשלת טורקיה מאשימים את ישראל בהדלפת המסמכים הסודיים לאתר ויקיליקס, בהם נחשף כי ברשות ארדואן חשבונות בנק סודיים בשוויץ. ארדואן: "המשמיצים יירמסו תחת ההאשמות"

במפלגתו של ראש ממשלת טורקיה, רג'יפ טייפ ארדואן, מפנים אצבע מאשימה לעבר ישראל כאחראית להדלפות שפורסמו באתר "ויקיליקס": דובר וסגן יו"ר מפלגת ה-AKP, חוסיין צליק, אמר אמש (רביעי) כי ייתכן וישראל היא זו שהדליפה את המסמכים לפיהם לראש הממשלה ארדואן יש חשבונות בנק סודיים בשוויץ: "יש לבדוק אילו מדינות שמחות על החשיפה. ישראל שמחה מאוד. ישראל מסרה הצהרות במשך ימים, אפילו לפני פרסום המסמכים".

"המסמכים פורסמו והם (ישראל) מיד אמרו: 'ישראל לא תיפגע מזה'. איך הם ידעו זאת?", תהה צליק. הוא הוסיף כי "טורקיה, עם יעילותה ומדיניות החוץ שלה, ביקרה בשדות זרים. ראש הממשלה ידוע כמנהיג דומיננטי לא רק בטורקיה, אלא בעולם כולו".

ארדואן עצמו הגיב בזעם על הפרסום ואמר אמש, כי "זו הבעיה של ארה"ב ולא שלנו. אלה שהשמיצו אותנו יירמסו תחת ההאשמות הללו, ייגמרו ויעלמו". ארדואן הוסיף, כי בכירים אמריקאים מעבירים דיווחים "שקריים", ואף "פרשנויות שגויות".

ארדואן אמר עוד, כי יהיה מוכן להתפטר מתפקידו, אם הפרטים שנחשפו במסמכי מחלקת המדינה האמריקאית יתבררו כנכונים. "אין לי אפילו פני אחד בבנק שוויצרי", הבהיר ארדואן במסיבת עיתונאים באנקרה. "אם יוכיחו את זה, אכתוב באופן מיידי מכתב התפטרות".

עיקר הזעם כלפי ארדואן מתייחס למסמך מ-2004, שבו כתב שגריר ארה"ב באנקרה כי למד ממקורותיו שארדואן מחזיק בשמונה חשבונות בנק סודיים בשוויץ. הסבריו של ארדואן לגבי כספו, כתב השגריר, הם "צולעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully