וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר ויקיליקס: "לא חושבים שעברנו על שום חוק"

באתר ההדלפות עונים למבקרים: "שקיפות היא הבסיס לדמוקרטיה בריאה. עולם בלי סודות הוא עולם טוב יותר". אמאזון הפסיקה לארח את האתר בשרתיה ובארה"ב מתגברים את אבטחת המידע

"אנחנו עושים מעשה טוב. אנחנו עושים את זה בשביל הציבור. אני חושב שזה חוקי לגמרי. לא שמענו שום הצדקה או הוכחה על כך שעברנו על החוק, אז אנחנו לא חושבים שעברנו על שום חוק", כך אמר אמש (רביעי) דובר אתר ההדלפות "ויקיליקס", שהגיב לדרישות הנשמעות בעולם להוציא אותו אל מחוץ לחוק. הדובר, קריסטין הראפנסון, אמר כי לאזרחים יש זכות לדעת מה עושים הפקידים העובדים עבורם. "אנחנו מאמינים ששקיפות היא הבסיס לדמוקרטיה בריאה. עולם בלי סודות הוא עולם טוב יותר", אמר.

הראפנסון דחה טענות שנשמעו על ידי גורמים שונים, לפיהם פרסום מסמכים בהם תכתובות פנימיות של משרד החוץ האמריקאי פוגע בשיתוף פעולה דיפלומטי בין מדינות. "אם היציבות העולמית מבוססת על רמייה ושקרים - אולי היא זקוקה לניעור קל, אמר הדובר לסכונות רויטרס. "אני חושב שכל התקשורת צריכה להיות פומבית ככל האפשר", הוסיף הרפנסון, "אולי יש הצדקה לסודיות, אבל באופן כללי, אנחנו מדברים על פקידים שעובדים למען אזרחיהם, ולהם יש זכות לדעת".

הדברים הללו של ויקיליקס מגיעים לאחר שחברת המסחר האלקטרונית אמזון הפסיקה לארח את האתר בשרתיה. כך מסר הערב יו"ר ועדת ביטחון הפנים האמריקאית ג'ו ליברמן. ליברמן פנה אל החברה בעקבות דיווחים לפיהם מפעילי האתר ביקשו מאמזון לארח את האתר בשרתיהם בעקבות מתקפת האקרים עליו. מאמזון לא נמסרה תגובה.

הבית הלבן הקים צוות שינסה למנוע הישנות מקרי הדלפה דומים לזה שאירע השבוע. בצוות יהיו סוכנים מיוחדים אשר יגבירו את האבטחה בתוך סוכנויות המודיעין במטרה למנוע מבוכה בעתיד. הצוות המכונה "וועדת מדיניות בין סוכנית לענייני ויקיליקס" הוקם בהוראת המועצה לביטחון לאומי של הנשיא ברק אובמה.בנוסף, אובמה, מינה מומחה טרור בכיר לאחראי על מניעת הדלפות נוספות של מסמכים מסווגים מהממשל, בעקבות הדלפת הענק.

עדכון ראשון: 1.12.2010, 22:46

  • עוד באותו נושא:
  • ויקיליקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully