וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל ושר הביטחון הדליקו נר עם חיילים

מספר ח"כים הדליקו נר ראשון של חנוכה באוהל המחאה של משפחת שליט, שר החינוך הגיע לכותל ויו"ר הכנסת התייצב במערת המכפלה. הרמטכ"ל גילה: בגולני לא יודעים מה משמעות החג

דובר צה"ל

(צילומים: גדעון צנטנר, שי מכלוף, עופר פריימן. עריכה: דורון שטיין)

ברחבי הארץ הדליקו היום (רביעי) נר ראשון של חנוכה וכמובן שגם נבחרי הציבור שלנו לא שכחו לציין את החג ובחרו איש איש במיקום אסטרטגי ממנו יוכלו לשחרר כותרות והצהרות.

חברי השדולה למען שיחרור גלעד שליט הדליקו נר ראשון של חנוכה במאהל המחאה של משפחת שליט. באירוע אמר נועם שליט:"בננו אינו פוסטר ואינו דמות קרטון, אלא אדם חי המופקר בעזה כבר ארבע וחצי שנים. נתניהו, אל תתעלם מקריאתם של מאות אלפי האזרחים הקוראים לך להחזיר את גלעד. גלה מנהיגות. מנהיג שיתעלם מרצונו של העם לא יוכל להנהיגו".

באירוע השתתפו סגנית שר התמ"ת אורית נוקד (העבודה) וחברי הכנסת מירי רגב (ליכוד), שאול מופז (קדימה), איתן כבל ודניאל בן סימון (העבודה). ח"כ רגב, מראשי השדולה, אמרה באירוע כי, ''אני רואה הזדמנות במינויה של צמרת ביטחונית חדשה של יו'ר ועדת חוץ וביטחון, רמטכ"ל, ראש מוסד, ראש שב''כ וראש אמ"ן, להכניס חשיבה חדשה ואנרגיות חדשות לתוך תהליך, שיביא לשחרור גלעד שליט. אנחנו לא אנשי בשורות, אבל באנו לחזק את משפחת שליט".

ח"כ בן סימון אמר כי על "מפלגת העבודה לשים את הדברים על שולחן הממשלה ולומר: ראש הממשלה, החזר את גלעד שליט או שנפרוש מהממשלה. חברי הכנסת של העבודה צריכים לדרוש זאת משר הביטחון ויו"ר העבודה אהוד ברק".

פרס למפכ"ל: הנר האחרון שלנו יחד

הרמטכ"ל גבי אשכנזי הדליק את הנר הראשון של חנוכה עם חיילי גדוד גדעון של גולני בהר דב. אשכנזי שוחח עם החיילים ובדק את מוכנותם. בשיחה עם החיילים אמר כי הכוחות צריכים להיות מוכנים לכל אירוע חטיפה או ירי וכי "מי שיקבע את התוצאות בשטח יהיה מי שנוכח באירוע - וזה אתם".

אשכנזי הופתע כאשר שאל את חיילי הגדוד מה היא המשמעות של חג החנוכה, אולם אף אחד מהחיילים לא ידע את התשובה, מה שגרם מבוכה רבה למפקד הגדוד שהבטיח ללמד אותם את הנושא.

נשיא המדינה שמעון פרס קיים את טקס הדלקת נר ראשון של חנוכה עם שוטרים מצטיינים. האירוע התקיים בהשתתפות השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ, מפכ"ל המשטרה, רנ"צ דודי כהן, סגל הפיקוד הבכיר, מפקדים במשטרת ישראל, המצטיינים ובני משפחותיהם.

בהתייחסו לעזיבת המפכ"ל דודי כהן ומינוי מפכ"ל חדש למשטרה אמר פרס: "אני רוצה להגיד למפכ"ל- זה לא סוד שזו הפעם האחרונה שאנו מדליקים נרות יחד בתפקידך זה. עקבתי אחרי עבודתך ואתה ראוי לכל ברכה. השר אהרונוביץ' עסוק באופן נבון בבחירת מחליפך ואני מברך את השר על הצורה והאופן שבו הוא מחפש מחליפך."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

סער בכותל: הפלסטינים עסוקים בהכחשת ההיסטוריה

בהדלקת נר ראשון של חנוכה עם הרב הראשי לישראל, הרב שלמה עמאר ורב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ' ברחבת הכותל, התייחס שר החינוך לפרסום מצד הרשות הפלסטינית, כי הכותל אינו אתר מקודש ליהודים ואמר: "הפלסטינים עסוקים בהכחשת ההיסטוריה של הארץ הזאת ושל ירושלים. מי שמכחיש את ההיסטוריה אינו מעוניין לבנות עתיד של שלום". עוד אמר השר סער: "הממשלה הנוכחית דוחה הצעות אולמרט לוותר על ריבונות ישראל בליבה של ירושלים - בהר הבית, בעיר העתיקה, בעיר דוד ובהר הזיתים - ולמסור אותם לשליטה בינלאומית".

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין הדליק נר ראשון של חנוכה במערת המכפלה בחברון. בטקס, שהתקיים במעמד מפקדים וחיילים מחטיבת יהודה ויחד עם מתיישבי חברון, אמר ריבלין כי, "חברון מסמלת את זכותנו על הארץ כזכות צודקת, מוסרית וקניינית, שאין כלפיה עוררין. איננו מסיגי גבול, איננו גזלנים, וחברון איננה מטבע עובר לסוחר. אויבינו לא יוכלו לנו. מעשי הרצח והשחיטה, ההרס והחורבן שידענו, לא ימנעו מאיתנו להתיישב בארצנו. חברון היתה ותישאר סמל שאין שני לו לעצמאות ולאחיזה יהודית בארץ ישראל. בבניינן של חברון, מעלה אדומים, אריאל וגוש עציון, תבנה ירושלים".

* בהכנת הידיעה השתתפו פנחס וולף, עידן אבני, איילה חננאל, בועז ווליניץ ואריאל נוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully