וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: האו"ם וישראל פעלו יחד לרצוח המדען

נשיא אירן רמז כי ההתנקשות במדען הגרעין מג'יד שהרייארי בוצעה בשיתוף פעולה בין האו"ם וישראל. לדבריו, בהחלטת הסנקציות באו"ם נכללו שמות המדענים, "שסומנו עבור הרוצחים הציונים"

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד אמר אחר הצהריים (רביעי) כי הסנקציות שמפעיל האו"ם נגד ארצו סייעו למתנקשים שהרגו אתמול בטהרן את מדען הגרעין מג'יד שהרייארי, ואף רמז כי האו"ם היה שותף פעיל בהתנקשות. אחמדינג'ד אמר לסוכנות ידיעות אירנית כי "פעולת הטרור מראה שהם לא מתכוונים לנהל משא ומתן אלא להפגין עוינות כלפי האומה שלנו". לדבריו, "בפעולות טרור כאלה אין ספק שהאו"ם פועל ביחד עם הציונים".

"אנחנו רואים באלו שקיבלו את ההחלטה נגדנו באו"ם כאחראים להתנקשות, משום שבהחלטה הוזכרו שמותיהם של מדענים", הסביר הנשיא. "בעצם, הם סימנו את המטרה לרוצחים הציונים".

בתוך כך, מתברר היום, לפי דיווח של מחלקת המדינה האמריקאית לקונגרס, כי הסנקציות שאחמדינג'ד יוצא נגדן אכן גורמות נזק קשה לאירן, ועולות למדינה בעשרות מיליארדי דולרים. בדיון בוועדת בית הנבחרים למדיניות חוץ, אמר תת מזכירת המדינה, ויליאם ברנס, כי לפי "הערכות מהימנות", בגלל הסנקציות (של האו"ם, ארה"ב והאיחוד האירופי), "אירן מפסידה כ-50-60 מיליארד דולר, מבחינת השקעות בתחום האנרגיה, טכנולוגיה קריטית ומיומנויות מיוחדות שמגיעות יחד איתן".

מוקדם יותר היום נערכה בטהרן הלווייתו של שהרייארי. בהלוויה נאם יו"ר הרשות האירנית לאנרגיה אטומית, עלי אכבר סאלחי, ואמר כי ההתנקשות הייתה אזהרה מהמערב לקראת השיחות עם ארצו בעניין תכנית הגרעין, שצפויות להיפתח בשבוע הבא בז'נבה. "האנשים המרושעים האלה רצו להראות את הצד המחריד שלהם, הממחיש את מדיניות המקל והגזר לקראת שיחות הגרעין", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully