וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למכירה: נושאת מטוסים, יד ראשונה ממלכה

התקציב קוצץ משמעותית, ובניסיון להשלים הכנסה העמיד משרד ההגנה הבריטי למכירה פומבית את נושאת המטוסים הוותיקה "אינווינסיבל". מנוע כבר אין לה, אבל איזו היסטוריה מלכותית

על רקע המשבר הכלכלי העמוק והקיצוצים הנרחבים בתקציב, בהם גם קיצוץ של שמונה אחוזים בתקציב הביטחון, משרד ההגנה הבריטי מוכן לנקוט באמצעים דרסטיים כדי לגייס עוד כמה ליש"ט. היום (רביעי) הודיעו הבריטים שהם מעמידים למכירה נושאת מטוסים - לא פחות.

ההצעה המפתה הועלתה "ללא מכרז" לאתר רשמי שבו מציעה ממשלת בריטניה מבחר פריטים למכירה פומבית, בהם בין היתר ציוד צבאי שיצא מהמחזור. הקונים הפוטנציאליים התבקשו להגיש את הצעותיהם עד חמישה בינואר - אז תימכר האוניה למרבה במחיר.זוהי עסקה למהירי החלטה: רוכשים פוטנציאלים המעוניינים לבחון את הנכס מקרוב יוכלו לעשות זאת עד 10 בדצמבר.

למקרה שאתם שוקלים את העניין, הנה כמה פרטים רלוונטיים על אוניית הצי המלכותי "אינווינסיבל" ("בלתי מנוצח"), מתוך המפרט המופיע באתר: אורכה 210 מטר, גובהה 46 מטר ומשקלה 17,000 טונות. מנוע, אגב, אין - כך שהרכוש יצטרך להצטייד בגרר.

ל"אינווינסיבל" יש היסטוריה קרבית לא ארוכה, אך מיוחסת. בנייתה הושלמה ב-1980, וב-1982 נשלחה לאיי פוקלנד והשתתפה במלחמה נגד ארגנטינה. באותם ימים שירת עליה הנסיך אנדרו, בנה של המלכה אליזבת, כטייס מסוק. ב-2005 יצאה מכלל שימוש באופן סופי, ואופסנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully