וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניה מפתיע: נסכים להסדר אחרי משאל עם

ראש ממשלת חמאס בעזה אמר בהתבטאות נדירה כי הארגון יסכים להסדר שלום עם ישראל המבוסס על גבולות 67' וייתן מענה צודק לבעיית הפליטים. משרד החוץ: "אי אפשר להאמין לו"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: דורון שטיין)

ראש ממשלת חמאס בעזה, איסמעיל הניה, אמר היום (רביעי) במסיבת עיתונאים בעזה, כי הארגון יתמוך בהסכם שלום עם ישראל, במידה שהוא יאושר על ידי העם הפלסטיני במשאל עם.

לדברי הניה, "נסכים לקבל הסכם שיכלול מדינה פלסטינית בגבולות 1967, שבירתה ירושלים, שחרור כל האסירים הפלסטינים המוחזקים בישראל, ופתרון צודק לבעיית הפליטים". הוא הוסיף כי "חמאס יכבד את תוצאותיו של משאל עם, גם אם תוצאותיו יעמדו בניגוד לעקרונותיו או לאידיאולוגיה שלו".

הניה הוסיף כי ישראל לא מוכנה לתת לפלסטינים מדינה עצמאית, ולכן אין סיכוי שהניסיון האמריקאי לחדש את המשא ומתן יצלח. הוא הדגיש כי חמאס מוכן לשתף פעולה עם מדינות מערביות ואירופיות, "שרוצות לעזור לעם הפלסטיני לקבל את זכויותיו".

"אנו קוראים לשרי החוץ של האירופאים לעמוד מאחורי עמדתם בקשר לממשלת חמאס הנבחרת", אמר. הוא הכחיש כי שלושת האנשים שחוסלו על ידי ישראל לאחרונה ברצועה היו חברי זרוע של אל קאעדה, "העדיפות שלנו היא להימנע מעימות צבאי עם ישראל ולשמור על הפסקת האש". לדבריו, חמאס מקפיד להרחיק עצמו מאל קאעדה ולא מהסס לגנות את פעולותיו.

דובר משרד החוץ יגאל פלמור הגיב לדברים ואמר: "כיצד ניתן להאמין שחמאס, שמסרב להושיט יד לשלום לרשות הפלסטינית, מתכוון לעשות שלום עם ישראל? הניה מדבר על כך שממשלתו היא ממשלה נבחרת, אבל את השתלטותו העקובה מדם של חמאס על עזה הוא לא ביצע באמצעות הקלפי. הסתירות הבולטות ודברי החלקלקות של הניה לא זו בלבד שאינם פותחים פתח לשלום, אלא מחזקים את עמדותיו הקיצוניות והגזעניות של הארגון".

עדכון ראשון: 15:17

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully