וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל ויקיליקס: נותקה רשת מחשבים של צבא ארה"ב

לאחר שאתר ויקיליקס הדליף כרבע מיליון מסמכים דיפלומטיים, פועלת מחלקת המדינה לבלום דליפת מידע נוסף. רשתות הצבא נותקו ממאגרי המידע של משרד החוץ האמריקאי

מחלקת המדינה האמריקאית ניתקה את רשת המחשבים הצבאית ממאגרי המידע שלה בעקבות חשיפת 250,000 מסמכים דיפלומטיים בידי אתר ההדלפות ויקיליקס, כך אומר הערב (שלישי) גורם אמריקאי בכיר. הבכיר, אשר סירב לחשוף את זהותו, אמר כי להערכת הגורמים בארה"ב הרשת הצבאית היוותה את המקור להדלפת המסמכים לאתר ההדלפות.

מוקדם יותר היום הודיעה מחלקת המדינה כי ניתקה את החיבור באופן חלקי בלבד. בהודעת המחלקה לא פורט איזה חלק של הרשת נותק ואיזה נשאר מחובר. דובר מחלקת המדינה פיליפ קראולי אמר לעיתונאים כי "קטענו חלק מהחיבורים באון זמני בין מאגרי המידע שלנו לבין חלק מהרשת הצבאית", אמר קראולי.

שר ההגנה של ארה"ב, רוברט גייטס, התייחס מוקדם יותר הערב להדלפת המסמכים באתר ויקיליקס ואמר כי "ההדלפות מביכות, אך תהיה להן השפעה מועטה על יחסיה של ארה"ב עם מדינות אחרות".

מזכירת המדינה הילרי קלינטון שבה וגינתה היום את הפרסום. במהלך ביקור מדיני בקזחסטן אמרה קלינטון כי הפרסום מסכן חיי אדם חפים מפשע בכל רחבי העולם, בהם של פעילי זכויות אדם, מנהיגים דתיים, וגורמי אופוזיציה שונים. "זה היה מעשה מאוד לא אחראי, לא מחושב שמעמיד את חייהם של אנשים בסכנה, במיוחד של אלו שהם הפגיעים ביותר, כולל עיתונאים".

קלינטון הוסיפה כי "בעידן האינטרנט קשה לאזן בין חופש הביטוי לאחריות. חלק מהממשלים משליכים בלוגרים לבתי הכלא. מצד שני, הפצת מידע ברשת עלולה להיות מסוכנת". היא הוסיפה כי "עלינו להגן על חופש הביטוי, אך צריכים להיות גם חוקים או נורמות לגבי אחריות פרסום". קלינטון אמרה כי תמשיך לטפח קשרים עם מדינות ומנהיגים ששמם הוזכר בהדלפות. לאחר הביקור במרכז אסיה צפויה קלינטון להמשיך לביקור במדינות המפרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully