וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנטגון מגלה: הומואים גלויים לא יפגעו בצבא

לקראת דיון בקונגרס במדיניות "לא נשאל, אל תספר", קובע המחקר כי שירות גלוי של הומואים לא ישפיע על תפקוד הצבא, גם במלחמה. אובמה מקווה להשלים את שינוי המדיניות עד סוף השנה

הומואים יכולים לשרת באופן גלוי בצבא, והדבר לא יפגע ביכולת הלחימה שלו - כך קובע מחקר שנערך במשרד ההגנה האמריקאי, הפנטגון, וממצאיו דלפו אתמול (שלישי) לתקשורת. המחקר יוגש לקונגרס לקראת דיון מחודש בנושא, שעמד בשנים האחרונות במוקד אחת המחלוקות הגדולות בחברה האמריקאי, בין הרפובליקאים השמרנים לדמוקרטים הליברלים. מוערך כי התוצאות יסייעו לנשיא אובמה להוציא לפועל את תוכניתו לשנות את המדיניות בנושא עד סוף השנה.

רק לפני 17 שנה הורשו הומוסקסואלים לראשונה להתגייס לצבא בארצות הברית, ומאז ועד היום נהוגה בצבא מדיניות שזכתה לכינוי "לא נשאל, אל תספר" - במסגרתה הצבא מוכן לקבל לשורותיו הומואים, כל עוד אינם מצהירים על כך. מדיניות זו תעלה בחודש הקרוב לדיון מחודש בגבעת הקפיטול.

המחקר המדובר, שנמשך עשרה חודשים בקרב 115 אלף חיילים, העלה כי רוב גדול בקרב החיילים, 70%, מאמין ששינוי המדיניות לא יגרור נזק, ורבים אף מאמינים שתהיה לכך השפעה חיובית.

"שנינו משוכנעים שהצבא יכול לעשות זאת, אפילו בזמן המלחמה הנוכחית", אמרו עורכי המחקר הגנרל קארטר האם והגנרל ג'ה ג'ונסון. המחקר המליץ להקים תוכנית חינוך אגרסיבית בנושא לאנשי הצבא. עורכי המחקר גם פסלו הקצאת חדרי רחצה ומגורים נפרדים לחיילים ההומואים כפי שהציעו בעבר גורמים בצבא.

גם שר ההגנה רוברט גייטס והרמטכ"ל מייק מאלן כבר הביעו את תמיכתם בשירות גלוי של הומואים, וסקר שפורסם אמש מגלה כי גם רוב האמריקאים איתם: 58% תומכים בשירות גלוי של הומואים ולסביות בצבא, לעומת 27% בלבד המתנגדים לכך. הסקר של מכון "פיו" נערך בתחילת נובמבר והקיף 1,255 נשאלים. גייטס אמר אתמול כי למרות המחקר, הצבא זקוק לזמן כדי להתכונן לביטול האיסור.

עדכון ראשון: 21:31

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully