וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקיליקס חשף מיקום של נשק גרעיני באירופה

בתכתובת מהשגרירות בברלין מהשנה שעברה, על רקע שיחות פירוק הנשק הבינלאומיות, נחשף כי ארה"ב מחזיקה פצצות גרעיניות בגרמניה, הולנד, בלגיה וטורקיה. נאט"ו: חשיפת המידע מסוכנת

מצבורי נשק גרעיני טקטי אמריקאי בגרמניה, בהולנד, בבלגיה ובטורקיה עמדו במרכז המגעים הבינלאומיים על התפרקות מנשק בסוף 2009 - כך עולה ממסמך נוסף של מחלקת המדינה האמריקאית שהודלף ופורסם על ידי אתר "ויקיליקס".

המסמך המדובר נשלח בנובמבר 2009 מהשגרירות בברלין, ומתועד בו מפגש בין השגריר פיליפ מרפי והממונה על אירופה במחלקת המדינה, פיל גורדון, ליועץ לביטחון לאומי של ממשלת גרמניה, כריסטוף הוסגן - שהביע את דאגתו מפינויין של 20 פצצות גרעיניות הגרעיני מארצו, "כל עוד לרוסיה יש מאות מהן".

לפי פרסומים קודמים, לארה"ב יש כ-500 פצצות גרעיניות טקטיות, וכ-200 מהן נמצאות באירופה. כאמור, לפי המסמך המדובר, לפחות 20 מהן נמצאות בגרמניה. בנוסף, מזכיר גורדון בשיחה, כבדרך אגב, גם את הולנד, בלגיה וטורקיה כמדינות שיש להן "סטוק" משלהן של פצצות גרעיניות טקטיות אמריקאיות.

כך למשל, הוא מסביר ליועץ הגרמני: "לדוגמה, פינוי של הנשק הגרעיני מגרמניה, ואולי, למשל, גם מבלגיה ומהולנד, יקשה מאוד על טורקיה, מבחינה פוליטית, לשמור על ה'חבילה' שלה, גם אם היא משוכנעת שהיא עדיין צריכה אותה".

בברית נאט"ו, שמרכזת את שיתוף הפעולה הצבאי בין ארצות הברית למערב אירופה, מיהרו היום כבר לגנות את חשיפת המידע. דוברת הארגון, אואנה לוגנסקו, אמרה כי מדובר בחשיפה "בלתי חוקית ומסוכנת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully