וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ' קוריאה מאשרת: "מפעילים אלפי צנטריפוגות"

בשבוע שעבר חשף מדען אמריקאי כי המדינה שכבר מחזיקה בפצצות גרעיניות מבוססות פלוטוניום החלה גם להעשיר אורניום. כעת מאשרת פיונגיאנג את החשש, אך מרגיעה: זה למטרות אזרחיות

שבוע אחרי ההפגזה הפתאומית של אי דרום קוריאני, צפון קוריאה ממשיכה להתגרות בעולם - ומאשרת את החששות שהושמעו באחרונה, לפיהן תוכנית הגרעין שלה הולכת ומשתכללת.

על פי דיווח התקשורת הרשמית במדינה היום (שלישי), במסגרת תוכנית הגרעין שלה פועלות כעת "אלפי צנטריפוגות להעשרות אורניום" במתקן חדש, שתכליתו ייצור אנרגיה גרעינית למטרות אזרחיות.

בפועל, נראה כי בכך רכשה צפון קוריאה אמצעי נוסף לייצור חומר בקיע המשמש לנשק גרעיני, לצד התכנית המוכרת שלה, המבוססת על פלוטוניום, שלפי הערכות שונות כבר ייצרה די חומר בקיע לייצור שש עד 12 פצצות גרעיניות. ניסויים בפצצות אלה כבר בוצעו ב-2006 וב-2009.

מתקן ההעשרה החדש נחשף לראשונה מוקדם יותר החודש. בשבוע שעבר, יום לפני הפגזת האי, גילה ד"ר זיגפריד הקר, מדען אמריקאי שביקר במתקני הגרעין ביונגביון, כי הבחין בכ-2,000 צנטריפוגות המשמשות בתהליך ההעשרה. כעת מאשרת צפון קוריאה לראשונה בעצמה את קיומו של המתקן.

מקורות מסרו אז כי ד"ר הקר לא שהה די זמן במתקן כדי לברר אם הצנטריפוגות יכולות לייצר רק אורניום מועשר בדרגה נמוכה, המשמש כדלק בכורים גרעיניים, או חומר מועשר ברמה גבוהה, שיכול לשמש לייצור פצצות. לדברי המקורות, הקוריאנים הבהירו שההעשרה היא ברמה נמוכה, של 3.5% (לעומת יותר מ-90% הדרושים לפצצה). המקורות הוסיפו, כי מדובר בצנטריפוגות מסוג P2, בדומה לאלה המשמשות בתכנית הגרעין של פקיסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully