וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מזהירה: עלול להתפתח מרוץ חימוש חדש

הסנאט האמריקאי טרם אישר את הסכם הפצת הנשק האחרון שחתם עם אובמה, ונשיא רוסיה מדבדב משגר רמז עבה: "אם לא ייווצר מכניזם של שיתוף פעולה, ניאלץ להציב נשק התקפי. זה יהיה חבל מאוד"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד)

20 שנה אחרי התפרקות ברית המועצות וסיום המלחמה הקרה, עלול מירוץ חימוש עולמי חדש להתפתח במהלך העשור הקרוב, אם רוסיה ומדינות המערב לא יצליחו להגיע להסכם לגבי הצבת מערכות הגנה מטילים - כך הזהיר היום (שלישי) נשיא רוסיה, דמיטרי מדבדב, בנאום "מצב האומה" השנתי שנשא במוסקבה.
מדבדב קרא להדק את שיתוף הפעולה עם ארצות הברית ועם האיחוד האירופי, והזהיר כי אם לא ייחתם הסכם, עלולה המתיחות בין הצדדים להתגבר, ורוסיה תיאלץ להאיץ את התחמשותה.

"בעשור הקרוב, עומדות בפנינו שתי אפשרויות", אמר. "להגיע להסכם על הגנה מטילים וליצור מכניזם מלא של שיתוף פעולה, או להיכנס לסיבוב חדש של מרוץ חימוש. במקרה כזה, ניאלץ להחליט על הצבת כלי נשק התקפיים. זה יהיה חבל מאוד".

דברי הנשיא הרוסי, בנאום שנמשך יותר משעה בפני הפרלמנט ושרי הממשלה, מעמיד באור מדאיג את המגעים המתנהלים בימים אלו בין רוסיה לארה"ב ואנט"ו בנושא הגנה מטילים - נושא שמוסקבה והמערב חלוקים לגביו מאז שנות ה-80.

מדבדב הביע הסכמה ליוזמה שהוצאה בפסגת מדינות נאט"ו לפני שבועיים, אך מדובר עדיין ככל הנראה בתוכנית ראשונית בלבד, והרוסים צפויים לחלוק על רבים מפרטיה.

מדבדב עומל על שיפור יחסי רוסיה עם המערב, ובייחוד עם ארה"ב, מאז נבחר לתפקיד והחליף את ולדימיר פוטין. דבריו בעניין מרוץ החימוש משקפים ככל הנראה דאגה בקרמלין לגבי האפשרות שהסנאט בארה"ב יערים קשיים על אישור הסכם הגבלת תפוצת נשק אסטרטגי שחתם עם הנשיא ברק אובמה באפריל האחרון. רוסיה איימה בעבר לסגת מההסכם אם מערכות ההגנה מטילים שארה"ב מציבה באירופה יתבררו כאיום על בטחונה של רוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully