וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן: "ההצעה לקנוס מאחרים לרופא תפגע בחלשים"

סגן שר הבריאות מבטיח לטרפד את הצעת החוק לפיה יוטל קנס של 10 שקלים לאדם שלא הגיע או איחר לתור שקבע אצל רופא. "הצעת החוק אינה ראויה ובלתי הוגנת בעליל"

סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) מתנגד להצעת החוק שאושרה אתמול בכנסת בקריאה ראשונה לפיה יוטל קנס בגובה 10 שקלים לאדם שלא הגיע או איחר לתור שקבע אצל רופא. מלשכתו נמסר כי הדרגים המקצועיים במשרד הבריאות מתנגדים בתוקף ואף יעצרו בכל דרך אפשרית את הצעת החוק, שלדבריהם היא פוגעת ו"לא בריאותית".

לדברי סגן שר הבריאות, "הצעת החוק אינה ראויה ובלתי הוגנת בעליל. לא יעלה על הדעת שהכנסת תחוקק חוק שיפגע בציבור ובעיקר בשכבות החלשות".

אתמול אישרה מליאת הכנסת, בקריאה ראשונה ברוב של 23 תומכים לעומת 16 מתנגדים, את הצעת חוק ביטוח בריאות ממלכתי (תיקון מס' 52), התשע"א-2010. לפי הצעת החוק, יוכלו קופות חולים לגבות סכום שלא יעלה על עשרה שקלים חדשים ממבוטח שלא הגיע לביקור. ההוראה לא תחול על מבוטח שהודיע על אי הגעתו לפחות יום לפני הביקור או שקופת החולים מצאה כי הייתה הצדקה אחרת, שבגללה נבצר מהמבוטח להודיע על אי הגעתו.

כמו כן, מוצע כי הכללים החלים לעניין זה יובאו לידיעת הציבור על ידי פרסומם באתר האינטרנט של הקופה. בנוסף, מוצע כי קופת החולים לא תהיה רשאית לגבות ממבוטח מעבר ל-50 שקלים חדשים במהלך שלושה חודשים בשל אי הגעה לביקורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully