וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק נואש בזיהום: יומיים חופש לתושבי טהרן

זיהום האוויר בבירת אירן שובר שיאים, ובשבוע האחרון זינקו הפניות לחדרי מיון ב-19%. בצעד נואש, יוזמות הרשויות שני ימי שבתון. שר הבריאות סקפטי: "דרושים צעדים אפקטיביים יותר"

הרשויות באירן החליטו על מתן שני ימי חופשה לכל תושבי הבירה טהרן וכמה ערים נוספות במדינה, מחר ומחרתיים, בניסיון לצמצם את זיהום האוויר. כך דיווחו הבוקר (שלישי) כלי התקשורת במדינה. כל המשרדים הציבוריים, הבנקים, בתי הספר והאוניברסיטאות ייסגרו.

בניסיון להיאבק בזיהום הקשה, כבר מונהגת בעיר מדיניות של הגבלת כניסת כלי רכב לעיר. במסגרתה, מותר לכלי רכב להיכנס לעיר לסירוגין, אחת ליומיים, על פי מספרי הרישוי שלהם.

אולם בשבוע האחרון גאתה רמת הזיהום לרמות שטרם נראו, וביום רביעי שעבר כבר הוכרז יום חופש אחד בניסיון להתמודד עם הבעיה. זה לא עזר, בין היתר בגלל מזג אוויר הפכפך שמנע את פיזור הערפיח - והשבוע הוחלט על יומיים נוספים.

בין היתר, נמסר ממשרד הבריאות האירני כי בשבוע האחרון חלה עלייה של 19% במספר הפניות לחדרי מיון בבירה, המיוחסת ברובה לבעיות נשימה. למרות הצעד הדרסטי, שר הבריאות אינו אופטימי. "סגירת מוסדות ובתי ספר אינה פיתרון אפקטיבי", אמר השר מרזיה ואחידי דסטג'רדי. "אנחנו צריכים תוכניות יעילות יותר לצמצום הזיהום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully