וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 53% תומכים בעידוד הגירה של ערבים

נתוני מדד הדמוקרטיה מגלים: 46% מהיהודים לא רוצים לגור ליד ערבים, 39% יתנגדו להתגורר בשכנות לחולי נפש בשיקום או עובדים זרים, וכרבע ייתנגדו לשכנים הומוסקסואלים

כחצי מהציבור (53%) סבור שהמדינה רשאית לעודד הגירה של אזרחים ערבים מחוץ לישראל, כך עולה מנתוני מדד הדמוקרטיה שהוגשו היום (שלישי) לנשיא המדינה שמעון פרס. מהנתונים עולה עוד כי כמעט שני שלישים (62%) מהמשיבים היהודים סבורים שכל עוד ישראל נמצאת בסכסוך עם הפלסטינים, אסור להתחשב בעמדות ערבי ישראל בנושאי חוץ וביטחון.

בנוגע למידת האחיזה של השלטון, הציבור הישראלי מאפיין את הדמוקרטיה בארץ כחלשה ולא יעילה ומעוניין לראות שלטון ריכוזי יותר. לראיה, רוב של 60% מהמשיבים בסקר ענו כי הם מעריכים את היתרונות שיש במנהיגות חזקה, הפותרת, להשקפתם, בעיות ביעילות. בנוסף, 76% מכלל המשיבים סבורים שהחלטות גורליות למדינה צריכות להתקבל על ידי רוב יהודי.

81% מכלל המשיבים מסכימים עם הקביעה ש"דמוקרטיה היא אמנם לא משטר מושלם, אבל היא יותר טובה מכל צורת שלטון אחרת". מנגד, יותר ממחצית מהמשיבים (55%) תומכים באמירה ש"מצבה הכללי של ישראל היה הרבה יותר טוב אילו היו מתחשבים פחות בכללי הדמוקרטיה ומקפידים יותר על שמירת החוק ועל הסדר הציבורי".

עוד מתברר כי רוב של 54% מהציבור אמרו כי יש להם אמון מלא או חלקי בבית המשפט העליון,לעומת 44% שאמרו בגלוי שאין להם אמון במוסד. במשטרה הביעו אמון מלא או חלקי 41%מהמשיבים. מבחינת האמון במערכת הפרלמנטרית, 72% מהציבור העידו כי אינם מאמינים למפלגות הפוליטיות.

למרות הכל, אופטימים לגבי העתיד

הסקר בדק גם את מידת הסובלנות של הציבור היהודי והערבי כלפי שכנים בעלי מאפייני זהות שונים. 46% מהמשיבים היהודים ענו כי השכנים שיפריעו להם ביותר הם שכנים ערבים. 39% ענו כי תפריעה להם שכנות עם חולי נפש בשיקום ועם עובדים זרים. שכנות עם בני זוג הומוסקסואלים תפריע ל-25% מהמשיבים היהודים ועם חרדים ל-23% מהמשיבים. מגורים בשכנות לעולים מאתיופיה תפריע ל-17% מהציבור היהודי, ועם עולים מחבר המדינות 8% מהמשיבים היהודים ירגישו שלא בנוח.

נתוני הסקר מעלים שהציבור הערבי סובלני פחות בהשוואה לציבור היהודי כשמדובר בשכנות עם שונים מהם. השכנים אותם הגדירו המשיבים הערבים כבלתי רצויים ביותר הם זוג הומוסקסואלים (70%), לאחר מכן חרדים – 67% ומתנחלים לשעבר (65%). בניגוד ליהודים, השכנים שהוגדרו כ"נסבלים" ביותר בקרב המשיבים הערבים הם העובדים הזרים (48%).

סקר מדד הדמוקרטיה מאבחן גם השנה, כמו בשנים קודמות, אופטימיות בהתייחסות הציבור לעתיד המדינה. זאת למרות שרוב הישראלים מודאגים מהשחיתות, איבדו אמון בפוליטיקאים ומשוכנעים שבעוד שנים אחדות תפרוץ מחמה נוספת. הישראלים ממשיכים לרצות להתגורר בישראל, גאים במדינתם ומרגישים שייכים לקולקטיב הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully