וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום בירושלים: הכרעת דין בעניין אליאור חן

30.11.2010 / 7:34

בית המשפט יכריע אם להרשיע את "הרב המתעלל" הנאשם שגרם לחסידיו להתעלל באכזריות בילדים. אם יורשע הוא צפוי לעונש מאסר ממושך. אבי אחד הילדים: "מקווים שלא יצא לחופשי"

אחת מפרשיות ההתעללות המזעזעות שהתרחשו בישראל מגיעה לשיאה: בבית המשפט המחוזי בירושלים תנתן היום (שלישי) הכרעת הדין במשפטו של "הרב המתעלל" אליאור חן, הנאשם שגרם לחסידיו להתעלל בילדיה הקטנים של מי שכונתה בתקשורת "האם המתעללת".

הפרשה נחשפה במרץ 2008, ומיד עם היוודע החשדות נגדו ניסה חן להימלט לקנדה ומשם עבר לברזיל. לפני כשנה הוא הוסגר לישראל לאחר שהוצא נגדו צו מעצר בינלאומי, וזמן קצר לאחר מכן הוגש נגדו כתב אישום, המייחס לו שמונה אישומים של התעללות בקטין או בחסר ישע ותקיפת קטין או חסר ישע הגורמת חבלה חמורה.

על פי כתב האישום, חברי הקבוצה, וחן בראשם, התעללו באופן סדיסטי בילדים הקטנים לאחר שחן טען שבילדים הקטנים שוכנים "מזיקים ורוע", והחל לבצע ולהורות לחברי הקבוצה לבצע "תיקונים" בילדים. הם נאשמים בכך שטלטלו את הילדים, הכו אותם, קשרו אותם והאכילו אותם בצואה.

בין השאר הם הכו ילד בן שלוש באמצעות פטיש מעץ, מנעו ממנו מזון, הטביעו את ראשו בכיור והכריחו אותו לבלוע כדורי רטלין, גרמו לו לכוויות בגב, שברו את ידו ומנעו ממנו לקבל טיפול רפואי. לילד נגרם נזק מוחי בלתי הפיך והוא מאושפז במצב של צמח. לרגליו של אחיו בן החמש הם הצמידו תנור חימום חשמלי והזיזו אותו רק לאחר שעורו נחרך והתקלף. לאחר מכן שפכו אלכוהול על פצעיו ופיזרו עליהם מלח.

"עדיין סובלים מצלקות נפשיות"

פרקליטו של חן, עו"ד אריאל עטרי, דרש להחליף את השופט במשפט לאחר שטען שנחשף ל"מסע השמצות אנטישמי" בתקשורת. בשלב מסוים הדיח השופט יורם נועם את עו"ד עטרי, שסירב לחקור עדים במשפט לאחר שבקשתו לדחות את תחילת מועד ההוכחות כדי לאפשר לו ללמוד את חומר החקירה הרב במשפט, נדחתה. בית המשפט העליון הפך את ההחלטה.

אם יורשע חן, הוא צפוי לעונש מאסר ממושך, זאת לאחר שלפני שבוע גזר בית המשפט עונשים של עד 20 שנות מאסר על ארבעה מ"חסידיו" של חן, שהורשעו בהתעללות בקטין. בית המשפט גזר 20 שנות מאסר על דוד קוגמן ו-17 שנות מאסר על אברהם מסקאלצ'י ושמעון גבאי. נאשם רביעי, רועי צורף, נידון לשנתיים וחצי מאסר. אמם של הילדים, שהעידה נגד חן, נידונה לחמש שנות מאסר, לאחר שהורשעה במסגרת הסדר טיעון בכך שלא מנעה מחן ואנשיו לפגוע בילדיה.

פרקליטו של אבי הילדים, עו"ד דוד הלוי, סיפר כי הילדים עדיין סובלים מהצלקות הנפשיות והפיזיות שהותירה בהם ההתעללות שחוו וכי בכל יום נחשפים מעשים נוספים שבוצעו בהם על ידי אליאור ומרעיו. לדבריו, האב מתייחס אל חן ואל הזוועות שביצע במושגים קשים הלקוחים מהשואה . הוא ציין כי האב מקווה שחן יורשע ויוטל עליו עונש ממושך שלא יאפשר לו לעולם לצאת לחופשי, כך שלא יוכל עוד לפגוע בילדיו או בילדים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully