וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונשי מאסר כבדים לחסידי "הרב המתעלל"

גלעד גרוסמן

23.11.2010 / 12:15

עונשי מאסר של עד 20 שנים נגזרו על חסידיו של אליאור חן, שהכו והתעללו בצורה חמורה בילדים. "פגעו ביכולתם של ילדים קטנים ליתן אמון במבוגרים"

גדעון צנטנר

(צילום:גדעון צנטנר, עריכת וידיאו: גדי וינסטוק)

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר הבוקר (שלישי) עונשי מאסר כבדים של עד 20 שנים על ארבעה מחסידיו של אליאור חן, שהורשעו לפני כחצי שנה בהתעללות בקטין, חבלה בכוונה מחמירה, שיבוש מהלכי משפט וסחיטה באיומים של מספר קטינים בעיר החרדית ביתר עילית.

הארבעה - דוד קוגמן, אברהם מסקאלצ'י, רועי צורף ושמעון גבאי - הורשעו בביצוע "תיקונים" בילדיה של "האם המתעללת" מירושלים, בין השאר באמצעות הכאות, טלטולים, שריפת אצבעות ומניעת מזון ושתייה. בית המשפט גזר על קוגמן 20 שנות מאסר, על מסקאלצ'י וגבאי 17 שנה ועל צורף, שנעצר ביום בו אמורה היתה להתקיים חתונתו, שנתיים וחצי מאסר.

"פגיעה אנושה בחסרי ישע"

השופטת נאווה בן-אור כתבה בתחילת גזר הדין כי "לעתים מילים מעטות ומדודות מבטאות בעוצמה הרבה ביותר את גודל הזוועה. כאלה הן מילותיו של מ', בן ה-12, כשנתבקש על ידי חוקר הילדים לספר על מה שארע לאחיו הקטן, א': 'עשו לו' מלא דברים. אני לא יכול להדגים את זה. אין לי כוח, אין לי כוח'. עוצמת זעקתו של מ', המתבטאת במילים הצנועות האלה, שוברת את הלב".

בן-אור קבעה עוד כי "הנאשמים חתרו במעשיהם תחת התשתית המוסרית היסודית ביותר של החברה האנושית. הם פגעו פגיעה עמוקה ביכולתם של ילדים קטנים ליתן אמון ולשים מבטחם באנשים בוגרים. הם פגעו פגיעה אנושה בחסרי ישע. הם ערערו ערעור חמור על ההבנה הבסיסית כי ילדים - באשר הם ילדים - צריכים להיות מוגנים מפני רוע".

עוד נכתב בגזר הדין כי "הנאשמים לא איבדו את יכולת השיפוט המוסרי שלהם, כי אם את עמוד השדרה המוסרי שלהם". היא הביעה ביקורת על התנהגותם במהלך המשפט והאפתיות שהפגינו כלפי הקורבנות. "הפעם הראשונה שניתן היה לזהות רגש אנושי בהתנהלותם היתה כשביקשו על נפשם במהלך הטיעונים לעונש, לנוכח הוריהם הבוכים. או אז התברר כי ביכולתם לבכות. אלא שהבכי הזה היה בכי על עצמם ועל בני משפחותיהם, ולא על ההרס שהמיטו על ילדי משפחתם'", נכתב בגזר הדין.

"עונשם של הנאשמים צריך לבטא לא רק את הגמול ההולם להרשעתם, כי אם את הפגיעה בערכי היסוד הללו. על העונש לשקף את תפישתה המוסרית של החברה על העקרוניות והחומרה שבערכים אלה, אשר בלעדיהם חברה אנושית לא תיכון", מסכמת השופטת.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

חתרו תחת תשתית המוסר

לפי כתבי האישום שהוגשו לפני כשנתיים, הארבעה ביצעו שורה ארוכה של מקרי התעללות קשים בילדיה של האם. בין השאר, קוגמן הורשע בכך שהצמיד תנור חשמלי לאחד הילדים ושפך אלכוהול ומלח על פצעיו. כתוצאה מכך נאלץ הילד לעבור ניתוח השתלת עור ברגליו. הוא הורשע גם כי הכה וטלטל ילד אחר עד אובדן הכרה. קוגמן ומסקאלצ'י הורשעו גם בכך שהכו את אחד הילדים עם פטיש עץ והכניסו אותו לתוך מזוודה.

כמו כן, הארבעה, יחד עם חן, השקו את הילדים בעראק, האכילו אותם בצואה, הכו אותם, הכריחו את אחד הילדים לשתות מאסלה, שפכו על הילדים מים קרים ואז סגרו אותם מחוץ לבית במזג אוויר קר ועוד. אחד הילדים, שהיה בן שלוש וחצי בעת שבוצעו ההתעללויות, עדין נמצא בתרדמת.

  • עוד באותו נושא:
  • אליאור חן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully