וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל לצרפת: ארדואן ידע שהועבר אצלו נשק לאירן

מסמך ויקיליקס חושף כי במהלך פגישה בפריז, טענו בכירים ישראלים בפני עמיתיהם הצרפתים כי טורקיה והעומד בראשה איפשרו להעביר חומרים לייצור נשק לצורך תוכנית הגרעין האירנית בשטחה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: דורון שטיין, קריינות: קריינות: אביב אברמוביץ')

ישראל העבירה לצרפת מידע לפיו טורקיה איפשרה להעביר חומרים לייצור נשק לצורך תוכנית הגרעין האירנית בשטחה, לעבר אירן, כאשר ראש הממשלה הטורקי רג'פ טייפ ארדואן יודע על הדבר. מסמך שהודלף ביום ראשון במסגרת הדלפת ויקיליקס המתאר פגישות של בכירים ישראלים עם בכירים צרפתים בפריז, חושף את המידע שהעבירה ישראל ואת תוכן השיחות.

בשיחות, שהתקיימו באוקטובר 2010, ושבהן השתתפו בין היתר ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא צרפת ניקולא סרקוזי, טענו הישראלים כי טורקיה איפשרה להעביר חומרים לייצור נשק על שטחה לאירן. לפי הטענה הישראלית, החומרים עברו בטורקיה כאשר ראש הממשלה הטורקי, ארדואן, יודע על כך "באופן מלא".

לפי המסמך, הצרפתים השיבו כי ישראל צריכה להציג הוכחות חותכות לפני שתציג האשמות מסוג זה. לכך, השיבו הישראלים כי הם "אוספים הוכחות שבסופו של דבר יתפרסמו". הגורם הצרפתי ששהה בפגישה דיווח עוד כי הישראלים הורגזו במיוחד מהצהרותיו של ארדואן בנוגע לנשק הגרעיני הישראלי, שהם תיארו כצעד "חסר תקדים" מהמנהיג הטורקי.

(עדכון ראשון: 29.11.2010, 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully