וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס גלעד: "השלום עם מצרים מלאכותי מדי"

מסמכי ויקיליקס חושפים כי ראש האגף הביטחוני-מדיני במשרד הביטחון הביע חשש גובר מהפיכה במצרים, שתוביל לשימוש בנשק שקיבלה ארה"ב נגד ישראל. "לא בטוח שגמאל מובארק מוכן לקבל שליטה"

"צבא מצרים ממשיך להתאמן כאילו ישראל היא האויבת היחידה שלו", כך אמר ראש האגף הביטחוני-מדיני במשרד הביטחון, עמוס גלעד, בפגישה חשאית שקיים עם דן שפירו, האחראי על מודר המזרח התיכון במועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית. מסמך ויקיליקס שהודלף אמש (ראשון) ומסכם את הפגישה חושף את החשש הגדול בישראל מפני שינוי משטר במצרים ושימוש בנשק שמעבירה ארצות הברית למדינה נגד ישראל.

על פי המסמך במהלך הפגישה שנערכה ביולי 2009, אמר גלעד לשפירו כי הוא לא בטוח למשך כמה זמן נוסף יחיה נשיא מצרים, חוסני מובארק, והביע ספק האם בנו גמאל מוכן לקבל לידיו את השליטה במדינה. גלעד הוסיף כי הצבא המצרי, שמובל על ידי שר ההגנה מוחמד טנטאווי, ממשיך להתאמן "כאילו ישראל היא האויבת היחידה שלו".

ראש המטה המדיני-ביטחוני הוסיף כי ישנם סימנים מטרידים ברחוב המצרי, כמו נשים שמתלבשות בצורה צנועה יותר. "השלום בין ישראל ומצרים הוא קלוש מדי, מלאכותי מדי", הבהיר גלעד. בהתייחסו לערב הסעודית, אמר גלעד כי המלך עבדאללה אינו שונא את ישראל, אולם הישרדות שלטונו עומדת בראש מעייניו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully