וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: הדלפת המסמכים - התקפה נגד כל העולם

מזכירת המדינה של ארה"ב הביעה "צער עמוק" על חשיפתם של מסמכים מסווגים על ידי אתר ההדלפות ויקיליקס. לדבריה, ההדלפה מסכנת חיי אנשים ומהווה התקפה על "הקהילה הבינלאומית כולה"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: דורון שטיין, קריינות: אביב אברמוביץ')

"ארה"ב מביעה צער עמוק על חשיפתו של מידע שמסכן חיי אנשים, מאיים על הביטחון הלאומי ומקשה על מאמצינו לעבוד עם מדינות אחרות". כך אמרה הערב (שני) מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון בתגובה לחשיפתם של יותר מרבע מיליון מסמכים דיפלומטיים של מחלקת המדינה של ארה"ב על ידי אתר ההדלפות "ויקיליקס".

במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינסה בוושינגטון אמרה קלינטון, כי "יש להבהיר דבר אחד: ההדלפה הזו אינה רק התקפה על האינטרסים של ארה"ב. זו התקפה על הקהילה הבינלאומית כולה".

מזכירת המדינה האמריקאית סירבה להתייחס למידת המהימנות של המסמכים שנחשפו. "איני יכולה להגיד מה נכון ומה לא", אמרה קלינטון. "אני רק יכולה להגיד שממשלת ארה"ב מצטערת על חשיפה של מידע שאמור היה להיות סודי. לעם האמריקאי ולשותפינו אני יכולה לומר: אני רוצה שתדעו שאנו נוקטים בצעדים כדי לוודא שאלה שגנבו את המידע הזה יישאו באחריות לכך".

מוקדם יותר נמסר כי הבית הלבן הורה לכל סוכנויות הממשל להחמיר את נהלי הפיקוח על מידע מסווג והמידור, כך ש"למשתמשים לא תהיה גישה לשום חומר מלבד זה הנחוץ להם לעבודתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully