וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: חברות ידווחו על כישלון בשליחת SMS

הכנסת אישרה את הצעת החוק של ח"כ אפללו, שנועדה לחייב את חברות הסלולר לעדכן מנויים בדבר העברת הודעות טקסט כושלות. "החוק ימנע נזק מאנשים שלא קוראים מסרונים"

הצעת החוק של ח"כ אלי אפללו (קדימה) לחייב את חברות הסלולר בעדכון מנויים על הודעות טקסט שנכשלה העברתן, אושרה היום (שני) במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית. לפי החוק החדש, חברות הסלולר ישלחו למנויים הודעת "נכשל" בעקבות כל הודעת טקסט (SMS) שנשלחה אך לא הגיעה ליעדה. בנוסף, חברות הסלולר יאפשרו למי שאינו מעוניין בשירות הודעות טקסט להתנתק מהשירות.

"החוק בא למנוע נזק אפשרי לאנשים שלא קוראים מסרונים כמו, למשל, אנשים מבוגרים או עיוורים", אמר ח"כ אפללו, "במיוחד במקרים שבהם שולחי ההודעות לא יודעים שאותם נמענים לא קוראים הודעות טקסט". מצד שני, הוסיף אפללו, החוק בא לשכלל את שירות הודעות הטקסט עבור כל המשתמשים בו. "רובנו סומכים על כך שהודעת טקסט שנשלחה - אכן הגיעה ליעדה, אבל לא פעם קורה שהודעת הטקסט לא הגיעה ליעדה – אם בגלל בעיות קליטה או בגלל תקלה במכשיר הנייד – וכך נוצר 'קצר' בתקשורת".

מהלך הדיונים על הצעת החוק בוועדת הכלכלה התחייבו חברות הסלולר להיערך טכנולוגית למתן השירות הנ"ל החל מחודש יוני 2011. יש לציין, כי הטכנולוגיה המאפשרת שליחת הודעת "נכשל" לשולח מסרון בעקבות כישלון במשלוח המסרון כבר קיימת והיא זמינה לבעלי מכשירים ניידים "כשרים", הנמצאים בשימוש הקהילה החרדית. לדברי ח"כ אפללו, הפיכת השירות לנגיש לכלל משתמשי הסלולר בישראל תשכלל את שירות המסרונים הניתן על ידי חברות הסלולר ותגביר את אמינותו ואת ההסתמכות עליו בקרב הציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully