וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו למנהיגי ערב: "צאו בגלוי נגד אירן"

פחות מיממה לאחר הפרסום ב"ויקיליקס" על כך שמנהיגי ערב ביקשו בחשאי מארה"ב לצאת למהלך צבאי נגד אירן, קרא רה"מ לעשות זאת בגלוי. "זהות אינטרסים נדירה"

יגור מזור

(צילום: יגור מזור, עריכת וידיאו: גדי וינסטוק)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאם היום בצהרים (שני) בפני עורכי תקשורת ישראלית, באירוע לציון כ"ט בנובמבר בבית אגודת העיתונאים בתל אביב, והתייחס לפרסומי התשדורות של מחלקת המדינה האמריקאית, כפי שנחשפו אמש באתר "ויקיליקס". נתניהו התייחס למסמכים לפיהם מנהיגי מדינות ערב, ובראשון המלך הסעודי וראשי מדינות המפרץ, לחצו בחשאי על ארה"ב לצאת למתקפה צבאית נגד תוכנית הגרעין האירנית, וקרא לאותם מנהיגים להפנות את הדרישה הזו בפומבי.

"יותר ויותר מדינות, ממשלות ומנהיגים במזרח התיכון ובעולם מבינים שזהו האיום היסודי", אמר ראש הממשלה על משטר האייתולות בטהרן. "יש פער בין מה שנאמר על ידי מנהיגים בחדרי חדרים לבין מה שנאמר בפומבי באזור שלנו", הוסיף נתניהו, והסביר: "באיזור שלנו שבויים בנרטיב שבו מציירים את הסכנה הגדולה ביותר לשלום האזור ולעתיד האזור בסכסוך הישראלי-פלסטיני ותוקפנותה לכאורה של ישראל. במציאות, המנהיגים מבינים שהנרטיב הזה פשט את הרגל".

נתניהו ציין כי האיום האירני מאחד אינטרסים הן של ישראל והן של מדינות ערב, כפי שלא היה קיים לדבריו מעולם. "אני לא חושב שבמזרח התיכון היתה הבנה כזאת בעבר. בדרך כלל היו חילוקי דעות בינינו לבין מנהיגים ערבים לגבי הסכנה", אמר, "אך זו הפעם הראשונה בהיסטוריה המודרנית שיש הסכמה לא מבוטלת גם בישראל וגם במדינות האיזור שהאיום המרכזי נובע מאירן, מתוכניות ההתפשטות שלה ומצעדי ההתחמשות שלה". לדבריו, ההסכמה הזו בין ישראל והעולם הערבי לא נחשפה "בצורה משכנעת למדי בגילויים האחרונים, אף על פי שזה היה ידוע, זה לא נאמר במפורש".

ראש הממשלה קישר בין החשש של מדינות ערב מההתחזקות האירנית לסיכויי השלום באזור והסביר כי להערכתו, "אם בעקבות הגילויים, יהיו מנהיגים שייאזרו עוז ויגידו בגלוי את מה שהם חושבים בחשאי, תהיה פריצת דרך אמתית קודם כל בשלום, כי חייבים לשנות את הנרטיב כאילו ישראל היא זו שמסכנת את השלום באזור". נתניהו הוסיף כי זהות אינטרסים בין מדינות האזור היא המפתח לשלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully