וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

”ישראל ביקשה לתאם את עופרת יצוקה עם פתח”

מסמכי ”ויקיליקס” חושפים כי מספר בכירים בהנהגה הישראלית הביעו ספק ביכולות ההנהגה של יו”ר הרשות אבו מאזן. ברק: שאלנו את פתח טרם ”עופרת יצוקה” האם יוכלו להתשלט על עזה

פרסום המסמכים של אתר ההדלפות "ויקיליקס" ממשיך להכות גלים, והפעם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נמצא על הכוונת: המסמכים שנחשפו הלילה (שני) מראים על יחס הפכפך מצד הצמרת המדינית ביטחונית בישראל, כלפי יו"ר הרשות.

מהמסמכים עולה, כי שר הביטחון אהוד ברק הסביר באחת מפגישותיו עם בכירים אמריקאים, כי ממשלת ישראל התייעצה עם מצרים ותנועת פתח בטרם היציאה למבצע "עופרת יצוקה" בשלהי 2008. ישראל שאלה את השתיים אם הן יוכלו להשיג את השליטה ברצועת עזה לאחר שישראל תביס את חמאס. ברק סיפר לאמריקאים כי שתיהן השיבו בשלילה. הוא הדגיש את חשיבות המגעים עם מצרים ופתח בנוגע לסנקציות על חמאס, והורה להימנע מלקשר כל תוצאה שתושג ברצועה לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט.

גם שמה של שרת החוץ לשעבר ויו"ר האופוזיציה בהווה ציפי לבני נקשר לסיפור. זאת לאחר שמסמכים שהודלפו מראים כי בפגישות שערכה עם הסנטורים האמריקאים קרי ודוד, הודתה לבני כי קיימה מגעים חשאים עם הרשות הפלסטינית, והביעה ספק כי ניתן יהיה להגיע להסכם שלום סופי עם אבו מאזן, ולכן לדעתה היה צריך לשים את הדגש על חיזוק פתח על מנת שיוכל להביס את חמאס בבחירות.

מלשכתה של יו"ר האופוזיציה ציפי ליבני נמסר בתגובה לפרסום באתר ויקיליקס כי, "מבלי להתייחס לאמיתות הפרסום, מדובר בדברים שנאמרו לכאורה בשנת 2007, לפני שהחל המשא ומתן עם הפלסטיניים. מאז, לבני ניהלה משא ומתן במשך תשעה חודשים עם הפלסטיניים, שלא נגמר במבוי סתום, אלא נפסק בשל הקדמת הבחירות בישראל. לבני אמרה בהזדמנויות רבות מאז שניתן להגיע להסדר עם אבו מאזן ועם הפלסטיניים. זו עמדתה, כשם שאמרה בעצמה, ולא לפי פרסומים של מקורות שונים שלא בשמה".

על פי המסמכים, ראש המוסד מאיר דגן הביע אף הוא זלזול ביו"ר הרשות אבו מאזן ואמר כי "לאחר יותר מעשור של ניסיונות להגיע להסכם שלום על הפלסטינים, שום דבר לא יושג". לדבריו, רק פעולה צבאית ישראלית נגד חמאס בגדה המערבית תמנע ממנה להרחיב את שליטתה מעבר לרצועה. בלעדי זה אמר דגן, פתח תיפול בתוך חודש אחד ואבו מאזן יצטרף ל"בן העשיר והמסתורי" שלו בקטאר. דגן אמר עוד כי כספי סיוע בסך שישה מיליארד דולרים הושקעו ברשות הפלסטינית משנת 1994. "מה זה השיג, מלבד הוספת שמותיהם של מספר אנשים נוספים לרשימת 500 האנשים העשירים של המגזין Fortune?", תהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully