וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמכי ויקיליקס: "נתניהו מקסים, אך לא מקיים הבטחות"

מהמסמכים שנחשפו ב"ויקיליקס" עולה כי במהלך פגישה עם נציגים אמריקאים בקהיר, הגדיר נשיא מצרים את נתניהו כ"אלגנטי ומקסים" אך גם ככזה שאיננו מקיים את הבטחותיו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: עידן גוראל, קריינות: אביב אברמוביץ')

פרטים חדשים ועסיסיים שעולים מהמסמכים שחשף אתר ויקיליקס מראים את דעתם האמיתית של היושבים בבית הלבן על מנהיגי העולם. כך למשל, מתאר נשיא מצרים חוסני מובארק את ראש הממשלה בנימין נתניהו כ"אלגנטי ומקסים", אך ככזה שלעולם לא מקיים את הבטחותיו. כך על פי מסמך סיכום פגישה בין בכירים בממשל האמריקאי לבין הנשיא המצרי. באותה שיחה הוסיף מובארק כי "אמרתי לו את הדברים הללו בפניו".

עוד נחשף, כי בין היתר כינו האמריקאים את נשיא אירן אחמדינג'ד, "היטלר", ואת נשיא צרפת ניקולא סרקוזי - "המלך העירום".

כינויים נוספים הוצמדו גם לשרי ממשלות אירופאיות כגון שר החוץ הגרמני גידו ווסטרוולה שכונה "אגרסיבי", ושר הפיתוח הגרמני דירק ניבל, עליו נכתב כי "איננו מסוגל לקבל החלטה". מנהיגים נוספים שהיו על הכוונת: על קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נכתב כי היא "סולדת מסיכונים ויצירתית רק לעיתים נדירות", נשיא רוסיה דמיטרי מדבדב הוא "חיוור מפחד, הססן", ואילו נשיא אפגניסטן חמיד קרזאי תואר כ"סובל מפרנויה".

השער חושף גם מידע שעד כה היה בגדר השערה על מצבו הבריאותי של מנהיג צפון קוריאה קים ז'ונג איל, וטוען כי המחלה ממנה הוא סובל, שהייתה חידה עד כה למערב, היא למעשה "התקפי אפילפסיה".

מי שדווקא זכה למחמאות הוא ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין שכונה "זכר אלפא". על שליט לוב מועמר קד'אפי נכתב כי אחות בית החולים שמלווה אותו בשל מצבו הבריאותי הינה כ"בלונדינית מצודדת", ואילו ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני חובב "מסיבות פרועות".

דיפלומטים או מרגלים?

עוד נחשף כי, ארה"ב משתמשת בשגרירויותיה בעולם כרשת בינלאומית של ריגול. דיפלומטים העובדים בשירותה קיבלו הנחיות ישירות ממזכירת המדינה הקודמת קונדוליזה רייס וכן מהנוכחית, הילרי קלינטון, לאסוף מידע במדינות בהן הוצבו.

בין היעדים הפחות צפויים לאיסוף מודיעין מצויה גם הנהגת האו"ם. דיפלומטים אמריקאים נדרשו, לפי המסמכים, לאסוף מידע על מערכות תקשורת שבשימוש ראשי האו"ם ואנשי הצוות שלהם, ופרטים על רשתות VIP פרטיות שמשמשות לתקשורת רשמית, אמצעי האבטחה שלהן, סיסמאות וכיוצא בזה.

הגרדיאן הבריטי ביקש את תגובת ארה"ב לטענות האלה, ודובר מחלקת המדינה האמריקאית פיליפ קראולי השיב כי "הדיפלומטים שלנו הם לא יותר מדיפלומטים. הם לא עוסקים במודיעין. הם מצויים בקשר שקוף עם ממשלות ברחבי העולם, ומדווחים הביתה. כך עושים דיפלומטים מאות בשנים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully