וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחמדינג'ד - היטלר, פוטין - זכר אלפא"

שער העיתון "דר שפיגל" שיתפרסם מחר והודלף לרשת האינטרנט חושף את דעתם של דיפלומטים אמריקנים על מנהיגי העולם. כך זכה נשיא אירן לכינוי "היטלר", ונשיא צרפת לכינוי "המלך העירום"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: עידן גוראל, קריינות: אביב אברמוביץ')

חשיפה ראשונה של פרטים מתוך המסמכים שעתיד לפרסם הערב (ראשון) אתר ההדלפות "ויקיליקס": צילום של עמוד השער של העיתון הגרמני "דר שפיגל" שדלף לרשת, מראה את דעותיהם של דיפלומטים אמריקנים על מנהיגי אומות העולם. בין היתר כינו האמריקאים את נשיא אירן אחמדינג'ד, "היטלר", ואת נשיא צרפת ניקולא סרקוזי - "המלך העירום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השער של "דר שפיגל" שיתפרסם מחר/מערכת וואלה!, צילום מסך

כינויים נוספים הוצמדו גם לשרי ממשלות אירופאיות כגון שר החוץ הגרמני גידו ווסטרוולה שכונה "אגרסיבי", ושר הפיתוח הגרמני דירק ניבל, עליו נכתב כי "איננו מסוגל לקבל החלטה". מנהיגים נוספים שהיו על הכוונת: על קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נכתב כי היא "סולדת מסיכונים ויצירתית רק לעיתים נדירות", נשיא רוסיה דמיטרי מדבדב הוא "חיוור מפחד, הססן", ואילו נשיא אפגניסטן חמיד קרזאי תואר כ"סובל מפרנויה".

השער חושף גם מידע שעד כה היה בגדר השערה על מצבו הבריאותי של מנהיג צפון קוריאה קים ז'ונג איל, וטוען כי המחלה ממנה הוא סובל, שהייתה חידה עד כה למערב, היא למעשה "התקפי אפילפסיה".

מי שדווקא זכה למחמאות הוא ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין שכונה "זכר אלפא". על שליט לוב מועמר קד'אפי נכתב כי אחות בית החולים שמלווה אותו בשל מצבו הבריאותי הינה כ"בלונדינית מצודדת", ואילו ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני חובב "מסיבות פרועות".

המתיחות בכל רחבי העולם לקראת הפרסומים באתר ויקיליקס גרמו לקריסתו בשעות האחרונות. עם זאת, עיתון ה"גרדיאן" הבריטי הבטיח, כי גם אם יקרוס האתר, הוא יפרסם את המסמכים באתר העיתון באינטרנט. טרם נחשפו פרטים הנוגעים לקשריה של ישראל עם ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully