וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השרים אישרה: הגיורים בצה"ל כשרים

פנחס וולף ומוטי לוי

28.11.2010 / 14:40

לפי הצעת החוק, כל הגיורים שנערכו במסגרת צה"ל תקפים ולא ניתן לבטלם. הדבר כולל גם את הנמצאים בתהליכי גיור ואת המתגיירים בעתיד. יוזם החוק, ח"כ רותם: "ייפסק הסבל המיותר"

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה בצהרים (ראשון) את הצעת חוק הגיור הצבאי של ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו). לפי הצעת החוק שתועבר בהמשך לקריאה טרומית, כל הגיורים שנערכו במסגרת הגיור הצבאי מאז שהוקם תקפים ולא ניתן לבטלם. הצעת החוק כוללת גם את מי שנמצא בהליך גיור בצה"ל בימים אלו וכן כל גיור עתידי שייערך בצה"ל. השר משולם נהרי (ש"ס) הודיע שיגיש ערר על ההחלטה, דבר שיחייב דיון מחודש בממשלה בנושא.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב בין היתר, כי "על מנת למנוע כל ספק, ועל מנת להסיר עננה מעל ראשי המתגיירים בעבר והלומדים לצורך גיור עתה, מוצע בחוק זה לקבוע בצורה ברורה והחלטית, כי גיורים הנעשים או שנעשו בעבר בצה"ל, הינם גיורים כדת וכדין, וכי כל גופי המדינה יכירו בהם ולא יוטל בהם ספק".

ח"כ רותם ברך על ההחלטה ואמר: "אני שמח כי גם ממשלת ישראל הבינה את הצורך הדחוף בחקיקה, אשר תסיר באחת את הספק שהמדינה עצמה הטילה על מוסד הגיורים הצה"לי. כל הגיורים הינם כשרים למהדרין ואין בהם כל רבב, היום שמנו קץ למפקפקים בכך. החוק יפסיק את הסבל המיותר שנגרם למתגיירים, אשר מקריבים עצמם למען המדינה, וצריכים לעמוד בפני האשמות קשות והטפות מוסר על כשרות גיורם".

מנכ"ל עמותת חדו"ש – לחופש דת ושוויון, הרב עו"ד אורי רגב, אמר בתגובה לאישור הוועדה כי הצעת החוק אינה פותרת את הבעיה, והיא אף גרועה ופסולה בהיותה חקיקה אנטי-דתית, אשר ראוי שכל שוחר דמוקרטיה וחופש דת יתנגד לה. "הכנסת אינה צריכה ואינה רשאית לכפות על בתי הדין הרבניים ורבני הערים את פרשנותה לגיור", אמר הרב רגב, "במקום זה עליה לבטל את המונופול של הרבנות על הגיור ועל נישואין. עליה לקבוע שהחלטות הרבנות יחולו רק על מי שמקבל אותן מרצונו, והמדינה תכיר בגיורים ובנישואין של רבנים מכל זרמי היהדות ובנישואין אזרחיים".

גיור צה"לי זקוק לאישור נוסף?

נושא הגיורים הצה"ליים "התפוצץ" לפני כחודשיים בעת דיון בבג"ץ, כאשר נציגת פרקליטות המדינה טענה בדיון כי מי שהתגייר במסגרת צה"ל זקוק גם לאישור נוסף של הרבנות. נציגת הפרקליטות, עו"ד יוכי גינסין, אמרה כי במערך הגיור של צה"ל לא מכהנים דיינים של גיור, ולמעשה כל מי שהתגייר בצה"ל צריך לקבל אישור של הרבנות אף על פי שההליך הזה לא התקיים.

על כך השיבה נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, כי "מה שגברתי אומרת זה שכל גיורי צה"ל לא כשרים". עו"ד גינסין הסבירה שהגיורים בצה"ל מאפשרים את תחילת הליך הגיור, אולם למעשה לא ניתן לרשום לנישואין את הגרים הללו.

לפני כחודש, החליטה מועצת הרבנות הראשית להקים ועדה שתבדוק את הגיורים בצה"ל. אולם זמן קצר לאחר הקמתה, התפרקה הוועדה בעקבות התפטרותו של היו"ר המיועד, רבה של באר שבע, הרב יהודה דרעי. נכון לעכשיו, הטיפול של מועצת הרבנות הראשית בנושא לוט בערפל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully