וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עמדת ש"ס לגיורים בצה"ל היא חילול השם"

פנחס וולף

15.11.2010 / 9:54

במהלך דיון בוועדת השרים לענייני חקיקה בהצעה לעגן את גיורי הרבנות הצבאית התפתח עימות בין שרי ש"ס לשר המשפטים ושרי ישראל ביתנו. לדברי ש"ס, הדבר יפר את הסטטוס-קוו

חילופי דברים קשים התנהלו הבוקר (שני) בישיבת ועדת השרים לענייני חקיקה, במהלך דיון בהצעת חוק של ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) המבקשת לעגן בחוק את גיורי הרבנות הצבאית. במהלך הדיון, אשר הסתיים בהחלטה לדחות את ההכרעה בנושא בחודשיים, הודיע השר משולם נהרי (ש"ס) כי במידה שוועדת השרים תאשר את הצעת החוק, הוא יגיש ערר ויחייב דיון בממשלה. זאת, משום שלדבריו הצעת החוק מנוגדת לסטטוס-קוו. "בהסכם הקואליציוני כתוב שבכל נושא דת ומדינה יבוא לדיון בהנהלת הקואליציה וצריך הסכמה של כל השותפים, והדבר לא נעשה".

בתגובה לדברי נהרי, השיב השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' כי איומיו של הראשון אינם מבהילים אותו שכן לדבריו, "אפשר גם בלעדיכם. מדובר בחוק חשוב שתורם רבות למדינה, לציונות וליהדות, אתם פוגעים במו ידיכם במסורת היהודית", אמר אהרונוביץ', "חייבים לקדם את החוק הזה במהרה ולא לשים לו רגליים".

נהרי הגיב לדברי השר אהרונוביץ', ואמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי, "אני רואה בדבריו איום. בלי ישראל ביתנו אי אפשר? העולם לא יתקיים? שותפים צריכים לכבד אחד את השני ולא להכשיל. רוצים להכשיל? יש לזה משמעויות, וכולנו יודעים לאן זה יכול להגיע".

גם יו"ר הוועדה, שר המשפטים יעקב נאמן, תקף את נהרי ואמר: "בתורה כתוב 'ואהבתם את הגר', אני חייב להגיד משהו כאדם דתי: מה שאתם עושים זה חילול השם והרס אחת מאבני היסוד של היהדות בארץ ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully