וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק בטורקיה: אסור לישראלים לקנות קרקע

המדיניות החדשה של משרד השיכון הטורקי נועדה להקל על זרים לרכוש קרקע - אך מסתבר שמדובר רק בזרים ממדינות ערביות. אחד הסעיפים קובע: אזרחי ישראל ויוון לא יורשו לרכוש קרקע בכלל

עוד סממן ליחסים ההולכים ומתערערים עם טורקיה. הצעת חוק ממשלתית חדשה במדינה שהייתה עד לא מזמן בעלת ברית קרובה של ישראל קובעת כי רכישת קרקעות בטורקיה תיאסר על אזרחי ישראל, כמו גם על אזרחי יוון. על ההצעה דיווח היום (ראשון) העיתון "מילייט".

הצעת החוק, שהוכנה על ידי משרד השיכון הטורקי, היא חלק ממדיניות כוללת של הממשלה שמטרתה היא דווקא להקל על זרים לרכוש קרקעות בשטח המדינה. הצעת החוק המדוברת אכן כוללת הקלות שונות ברכש - אולם דווקא עבור אזרחי מדינות ערביות. לעומת זאת, על ישראלים ויוונים נאסר לחלוטין לקנות קרקע.

הפרשנים בטורקיה מסבירים כי ההצעה בכללותה, אם תאושר על ידי הפרלמנט, אמורה להפוך את טורקיה לאחת הארצות המזמינות ביותר לרכש קרקעות מצד אזרחים זרים, שיורשו לקנות עד 99 אלף מטרים רבועים של קרקע. זאת, מלבד אזרחי ישראל ויוון - שלא יורשו לרכוש קרקע כלל, ומנגד, אזרחי אירן, סוריה, סעודיה ומדינות ערביות נוספות - שהכמות שיוכלו לרכוש לא תוגבל כלל.

החקיקה החדשה גם הסירה מגבלה קיימת, שהתירה לזרים הרוכשים קרקע בטורקיה להשתמש בה 99 שנים בלבד - וכעת לא תהיה כל מגבלת זמן.

  • עוד באותו נושא:
  • טורקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully