וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארץ השמש העצלה: היפנים עובדים פחות שעות

סקר עדכני מגלה כי היפנים עובדים כשמונה וחצי שעות ביום - שעה פחות מאשר לפני עשור בלבד. מצד שני, הם גם הרבה פחות יוצאים לשתות. אז מה עושים בזמן שנותר? גולשים באינטרנט כמובן

הלאה הוורקוהוליזם? אחד הסטריאוטיפים הידועים לגבי החברה היפנית נוגע למוסר העבודה הגבוה של האנשים. אולם נראה שדברים אינם כתמול שלשום בארץ השמש העולה: סקר חדש מגלה כי היפנים - לפחות הגברים - הפחיתו באופן משמעותי את מספר שעות העבודה הממוצע שלהם. עוד מתברר, כי ביחס לעבר, הם מעדיפים כיום בילוי ביתי וגלישה באינטרנט על פני יציאה לשתייה.

הסקר, שהקיף 400 גברים בני 20-60 ותוצאותיו פורסמו באמצעי התקשורת במדינה ובסוכנות הידיעות הצרפתית, מגלה כי הגבר היפני הממוצע מקדיש כיום שמונה שעות ו-39 דקות ביום לעבודה - אומנם לא מעט, אך עדיין כשעה פחות מממצאי סקר דומה לפני עשור, בשנת 2000.

בזמנם החופשי, מקדישים הגברים היפנים שבע שעות ו-59 דקות בשבוע לגלישה באינטרנט - הפעילות המועדפת עליהם בשעות הפנאי (לפני עשור הייתה זו הצפייה בטלוויזיה).

הבילוי הביתי בא על חשבון יציאה לבילוי עם חברים בבית קפה או בבר - אם ב-1990 הקדישו היפנים שבע שעות ו-52 דקות בשבוע לבילוי כזה, הרי שכיום, הם מסתפקים בשעתיים ו-25 דקות שבועיות בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • יפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully