וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ' קוריאה: נתקוף שוב אם הדרום יפלוש לשטחנו

על רקע התחלתו של התרגיל הצבאי המשותף לדרום קוריאה ולצבא ארה"ב, הציבה צפון קוריאה טילים המוכנים לשיגור באזור הגבול עם הדרום, והודיעה כי תתקוף על כל פלישה לשטחה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

צפון קוריאה הציבה טילי קרקע-קרקע על כני השיגור באזור הים הצהוב בו החל הלילה (ראשון) תרגיל צבאי משותף לדרום קוריאה ולארה"ב, כך דיווחה סוכנות הידיעות יונהאפ. עוד דווח, כי גם טילי קרקע-אוויר הועברו לאזור הגבול. על פי הדיווחים, צפון קוריאה הודיעה כי תתקוף חזרה על כל פלישה למים הטריטוריאלים שלה.

במקביל, הורו שלטונות דרום קוריאה לתושבי האי יאונגפיאונג, לרדת למקלטים, כך דיווחו עדי ראייה לסוכנות הידיעות רויטרס: "הם הורו לאנשים לעבור למקלטים ואמרו כי יש מצב חירום". בשלב זה לא ידועים פרטים נוספים. בשבוע שעבר, ירתה צפון קוריאה מספר טילים לעבר האי, וגרמה למותם של ארבעה בני אדם.

הדריכות בשני הצדדים באה על רקע התחלתו הלילה של תרגיל צבאי משותף לדרום קוריאה וארה"ב. בתרגיל משתתפת גם נושאת המטוסים האמריקאית "ג'ורג' וושינגטון" שהגיעה לאזור לפני מספר ימים.

מפקד חיל הים של דרום קוריאה, האלוף יו נאק ג'אן, אמר אתמול כי ארצו תנקום בצפון קוריאה על ירי הטילים לעברה. בטקס ההלוויה של שני חיילים שנהרגו בהפגזה, אמר ג'אן כי "נחזיר לצפון קוריאה פי מאה ופי אלף על הרג חיילינו. חיילי דרום קוריאה בסדיר ובמילואים יחרטו בעצמותיהם את הכעס והעוינות ואנו נוודא שננקום בצפון קוריאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully