וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרירי: "אירן תסייע לפתור המשבר בלבנון"

ראש ממשלת לבנון נחת בטהרן וקרא לממשל אחמדינג'ד לקחת חלק בפתרון המשבר הפוליטי במדינתו ולסייע בפיוס בין הגוש הפרו-מערבי לחיזבאללה. "לאירן תפקיד טבעי באזור", אמר

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: עידן גוראל)

ראש ממשלת לבנון סעד חרירי נחת היום (שבת) לביקור רשמי ראשון בטהרן אשר במהלכו ייוועד עם נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד ובכירים נוספים במשמרות המהפכה, כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. ביקורו של חרירי מגיע בתקופה רגישה במדינתו על רקע הדלפות מדו"ח ועדת הבדיקה של האו"ם שחקרה את רצח אביו, רפיק, חרירי לפיהן ארגון החיזבאללה עומד מאחורי ההתנקשות. אם כך יקרה, קיים חשש שהארגון השיעי, הלוקח חלק במשחק הפוליטי, ינסה להשתלט על מדינת הארזים בדרכים צבאיות.

לקראת הנחיתה בטהרן, צוטט חרירי בראיון לסוכנות הידיעות האירנית אירנ"א, באומרו כי "לרפובליקה האיסלמית של אירן יש תפקיד טבעי באזור, במיוחד בפתרון המשבר וחיזוקה של לבנון". מקור בממשלת לבנון אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי חרירי מקווה שאירן תוכל לסלול את הדרך לפיוס בין הגוש הסוני הפרו-מערבי שבהנהגתו לגוש השיעי המונהג על ידי חיזבאללה. "הביקור הזה חשוב במיוחד בשל התזמון שלו", אמר המקור, "זאת לאור הפרסום הקרוב של מסקנות ועדת החקירה שבדקה את רצח רפיק חרירי".

מי שקיבל את פניו של חרירי בטהרן היה סגן הנשיא האירני, מוחמד רזא רחימי ומחר הוא צפוי להיפגש עם הנשיא אחמדינג'ד. "הטלוויזיה המקומית דיווחה כי רחימי אמר לחרירי בקבלת הפנים כי טהרן לא רואה שום מכשול להדק את יחסיה עם ביירות "בכל תחום". בתגובה, אמר חרירי כי הוא מקווה שאכן יהודקו הקשרים בין המדינות "במישור הפוליטי והכלכלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully