וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: סיימנו הטענת הדלק לכור בבושהר

ראש הארגון האירני לאנרגיה אטומית אמר כי ארצו השלימה את תהליך הטענת מוטות הדלק לכור הגרעיני בבושהר. "נחבר את בושהר לרשת החשמל תוך חודש-חודשיים", הוסיף סאלחי

אירן השלימה את תהליך הטענת מוטות הדלק הגרעיני בכור בבושהר, כך אומר היום (שבת) ראש הארגון האירני לאנרגיה אטמית, עלי אכבר סאלחי. "כל המרכיבים הוטענו לליבת הכור", אמר סאלחי לסוכנות הידיעות האירנית פארס.

סאלחי הוסיף כי כל שנותר כעת הוא "לחכות שהמים בליבת הכור יתחממו בהדרגה, ואז נבצע שורה נוספת של בדיקות". הוא לא ציין תאריך מדויק להפעלת הכור, אך אמר כי "אנו מקווים שתחנת הכוח בבושהר תחובר לרשת החשמל בעוד חודש או חודשיים".

סאלחי התייחס לשיתוף הפעולה בין ארצו לבין הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ולפגישת מועצת הנגידים של הסוכנות הצפויה ביום שני. "אנחנו מקווים שהקולגות שלנו בסוכנות יגוננו בתקיפות על עמדות אירן. שיתוף הפעולה שלנו הוא במסגרת אמנת ה- NPT (האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני)", אמר סאלחי. הוא הוסיף כי חלק מאי ההבנות שנוצרו לגבי שיתוף הפעולה של ארצו עם הסוכנות נפתרו לאחרונה.

"אירן משקרת לגבי תוכנית הגרעין"

סאלחי מסר גם פרטים לגבי התקדמותה של טהרן בתהליך העשרת הדלק. לדבריו, "ייצרנו כשלושה קילוגרמים אורניום מועשר ברמה של 20% בכל חודש".

הלילה התייחס רמטכ"ל צבא ארצות הברית מייקל מולן לאפשרות של תקיפה על מתקני הגרעין של אירן, ואמר כי אמריקה רואה "באופן מציאותי" את האפשרות לתקיפה כזו. עם זאת, מולן ציין כי הידברות נותרה המפתח לפתרון הבעיה האירנית. בראיון אמר הרמטכ"ל כי "אירן משקרת לגבי תוכנית הגרעין שלה והיא נמצאת במסלול ישיר להרכבת ראשי נפץ גרעיניים על טילים".

ביום חמישי דיבר סאלחי בטקס באוניברסיטת אמיר כביר בטהרן והכחיש את הדיווחים לפיהם וירוס המחשבים "סטאקסנט" שחדר למחשבי הכור בבוהשר הצליח לגרום עיכובים בתכנית הגרעין. "למרבה המזל, סטאקסנט נתקל במבוי סתום ובאויבים, ומטרותיו לא הושגו", אמר סאלחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully