וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: סוכל ניסיון לפוצץ מכונית תופת

הרשויות בארה”ב עצרו נער יליד סומליה בחשד שניסה לפוצץ מכונית תופת בטקס חג מולד באורגון. ב- FBI אמרו כי המטען היא מטען דמה, אבל ”האיום היה ממשי מאוד”

נער יליד סומליה נעצר אתמול בפורטלנד שבמדינת אורגון ארצות הברית בחשד שניסה לפוצץ מכונית תופת במהלך טקס להדלקת עץ חג מולד. כך נמסר הבוקר (שבת) מהרשויות בארצות הברית. המטען אותו ניסה לפוצץ הנער, מוחמד אוסמן מוחמד בן ה-19, היה מטען דמה שסופק לו כחלק מתרגיל עוקץ של ה-FBI.

"האיום היה ממשי מאוד. החקירה שלנו מראה שמוחמד היה מחויב לחלוטין לביצוע התקפה בקנה מידה גדול", אמר ארתור בלזיאן, סוכן FBI בכיר באורגון. סוכני הארגון עקבו אחר מוחמד במשך חודשים רבים ופגשו אותו מספר פעמים במהלך המבצע שבסופו הוא נעצר. הם מספרים כי בשיחות עימם סיפר כי חשב על להוציא לפועל פיגועים מאז שהיה בן 15.

מה-FBI נמסר עוד כי מוחמד המשיך בתוכניתו למרות שניתנו לו מספר הזדמנויות לזנוח את הרעיון. עם זאת הסוכנות מדגישה כי לא נשקפה סכנה לציבור באף שלב של המבצע.

בכתב האישום שהוגש נגדו הוא מצוטט כאומר "אני רוצה שכל מי שיגיע לאירוע יעזוב מת או פצוע". מוחמד צפוי להופיע בפני בית משפט בפורטלנד ביום שני ואם יורשע הוא צפוי לקבל גזר דין מקסימלי של מאסר עולם בכלא וקנס בסך 250 אלף דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully