וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמטכ"ל ארה"ב: מציאותיים לגבי תקיפה באירן

מפקד המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, מייקל מולן, הזהיר כי אירן משקרת בנוגע לתוכנית האטום שלה ומתכננת להרכיב ראשי נפץ גרעיניים על טילים

בראיון לרשת CNN הלילה (שבת) אמר רמטכ"ל צבא ארצות הברית מייקל מולן כי אמריקה רואה "באופן מציאותי" את האפשרות לתקיפה צבאית באירן. עם זאת, מולן ציין כי הידברות נותרה המפתח לפתרון הבעיה האירנית. בראיון אמר הרמטכ"ל כי "אירן משקרת לגבי תוכנית הגרעין שלה והיא נמצאת במסלול ישיר להרכבת ראשי נפץ גרעיניים על טילים".

מולן התייחס גם לחילופי האש בין צפון לדרום קוריאה באי יאונג-פיאונג שבשליטת הדרום, מוקדם יותר השבוע. הוא חזר על דברים שאמר בעבר והדגיש כי סין צריכה להיות זו שמרסנת את צפון קוריאה. מולן אמר כי "אם מישהו יכול לשפיע על פיונגיאנג - זאת בייג'ינג" והביע תמיהה כי סין לא עשתה זאת עדיין.

רמטכ"ל ארצות הברית דיבר גם על אתר ההדלפות וויקיליקס, ולגל ההחשיפות חסר התקדים של מסמכים צבאיים אמריקאיים מאחוריו עומד האתר. "הייתי רוצה שהאחראים לכך יחשבו, בשלב כלשהו, על האחריות שיש להם לחיי האנשים אותם הם מסכנים ועל פוטנציאל הנזק של המידע הנחשף - ויפסיקו להדליף את המידע". לאחרונה פירסם וויקיליקס כי הוא עתיד לשחרר כמות מסמכים הגדולה פי 7 הזו ששוחררה בפעם הקודמת וכי המסמכים החדשים יתייחסו לתכתובת הדיפלומטית של ארצות הברית עם מדינות אחרות.

לבסוף התייחס מולן גם לשמועות על התנהלות המגעים לשיחות שלום עם מפקד טליבן בכיר באפגניסטן, שהתברר כמתחזה. "כולם חשדו שהאיש הזה אינו מי שהוא הציג את עצמו", סיפר מולן, "לקח לנו זמן להבין מי הוא כן ומי הוא לא". הוא הוסיף כי הטליבן אינו רואה עצמו כמפסיד במאבק, ועל כן הסיכויים להפסקת הלחימה "קלושים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully