וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל-חרירי: לאירן תפקיד בשמירה על יציבות לבנון

ראש ממשלת לבנון, שיגיע מחר לביקור ראשון באירן, הבהיר כי למדינה "יש תפקיד טבעי באזור, במיוחד בפתירת משברים וחיזוק היציבות בלבנון"

ראש ממשלת לבנון, סעד אל-חרירי, אמר כי "לאירן יש תפקיד בשמירה על יציבותה של לבנון", כך דיווחה היום (שישי) סוכנות הידיעות האירנית אירנא. אל-חרירי, שיגיע בסוף השבוע לביקורו הראשון באירן, אמר בראיון לסוכנות כי "לאירן יש תפקיד טבעי באזור, במיוחד בפתירת משברים וחיזוק היציבות בלבנון".

חרירי יגיע מחר לטהרן, וצפוי לערוך במדינה ביקור בן יומיים, במהלכו ייפגש עם נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, ועם בכירים אחרים במדינה. כזכור, לפני כחודש, קיים אחמדינג'ד ביקור דומה בלבנון.

בראיון שהעניק לוושינגטון פוסט, נשאל חרירי על תחושותיו בנוגע לביקור אחמדינג'ד, והשיב כי "כמו כל נשיא, הוא בא וביקר בלבנון והוא עזב. הוא אמר את מה שרצה לומר, ואני אמרתי את מה שרציתי לומר, את מה שאני מאמין בו. אמרתי לו בכנות שאנחנו לא מסכימים על היותנו ציר. במפגש של 'אחד על אחד' אמרתי לו שאנחנו חלק מהליגה הערבית ויוזמת השלום הערבית התקבלה בביירות".

בתוך כך, אמר היום שר החוץ המצרי, אחמד אבו אל-רייט, כי "על אירן לא להתערב בעניינים הפנימיים של מדינות המפרץ, של עירק ושל לבנון". בראיון שהעניק לעיתון "אל-שרק" הקטארי, הוסיף אבו אל-רייט כי "אסור להרשות לאירנים להתערב בעניינים פנימיים. אנחנו אומרים לאחינו באירן – עליכם להפסיק. עזבו את עירק ואת לבנון לנפשן".

מוקדם יותר דיווח העיתון הלבנוני א-דיאר, כי כתבי האישום של בית הדין הבינלאומי בעקבות החקירה בנושא רצח ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק אל-חרירי, יתפרסמו ביום חמישי הקרוב . בעיתון דווח כי שגריר לבנון בהולנד סיפר לארצו כי מקורות דיפלומטיים מסרו לו את הפרטים. כלי התקשרות בלבנון מעריכים כי אחת ממטרות ביקורו של סעד אל-חרירי באירן הינה להיערך עם פטרוני חיזבאללה לפרסום הדו"ח ולמנוע הפיכה בעקבות הפרסום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully