וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב אינה ז'יטון על שולחן ההימורים הישראלי"

ח"כ אבי דיכטר ניצל כינוס בת"א כדי לתקוף את הממשלה ואת העומד בראשה נתניהו. הרקע: סוגיית ההקפאה. "אי אפשר לנהוג באמריקאים כאילו אנו אלה שמסייעים להם"

ח"כ אבי דיכטר (קדימה) תקף היום (שישי) בחריפות את הממשלה והעומד בראשה בנימין נתניהו בעקבות ההתנהלות הישראלית מול הממשל בוושינגטון. במהלך כינוס "אסכולות ממשל ואסטרטגיה" של האלוף במיל' איתן בן אליהו שהתקיים בבית ציוני אמריקה בתל אביב אמר דיכטר כי "לו ראש הממשלה היה מקבל את בקשת אובמה לחודשיים נוספים של הקפאה, היום היינו מאחורי זה. במקום זה, החליט שלא להחליט והפך סוגיה שולית לפוטנציאל של משבר עמוק מול האמריקאים".

בדיון שבו נטלו חלק ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי והאלוף במיל' גיורא איילנד, הוסיף ח"כ דיכטר כי "ארצות הברית היא שותפה וידידה אסטרטגית במובן הכי נדרש של המילה. אי אפשר לנהוג בהם כאילו אנו אלה שמסייעים להם, נראה שגורמים בכירים ביותר בממשלה שכחו את סדר הדברים וכנראה גם חלקים מההיסטוריה המשותפת עם ארצות הברית. ארצות הברית אינה ז'יטון על שולחן ההימורים הישראלי, שרים בכירים שיצאו באמירות לא אחראיות יישאו באחריות כאשר ארצות הברית כבר לא תטיל וטו על הצעות האו"ם שכולנו יודעים את אופיין האנטי-ישראלי".

במהלך דבריו הציג דיכטר את היוזמה הערבית לשלום עם ישראל, כיוזמה הרלבנטית ביותר מבחינתו לישראל, הן מבחינת תפיסתה האזורית והן בזכות היכולת לפתוח אותה למשא ומתן אמיתי כלשונו על סוגיות הליבה. "אנו עסוקים עם הפלסטינים כבר 17 שנים בדיאלוג עקר", אמר דיכטר, "רק מטריה אזורית של מדינות כמו ערב הסעודית יוכלו להביא צעדים לכדי יישום בשטח. לא ייתכן שב-62 שנות המדינה, גובשו אין ספור אסטרטגיות לחימה ובאמתחתנו אין ולו אסטרטגיה אחת לשלום. יש מהלכים של שלום, אך השפעתם היא טקטית בדיוק כמו סוגיית ההקפאה".

בסיום דבריו, התייחס דיכטר לשינוי במעמד הפלסטינים בזירה הבינלאומית ובזירה התקשורתית ותלה את עיקר האשמה בממשלה הנוכחית והיעדר קבלת החלטות. "ראש הממשלה הביא אותנו למצב בו הפלסטינים אומרים 'וישחקו הנערים לפניי'. בעוד אנחנו ממשיכים להתעסק במספר ימי הקפאה, הם כבר מתכננים מדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully