וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ר"מ לבנון: נתניהו הרס את הסכמי השלום

בראיון ל"וושינגטון פוסט" תקף ראש ממשלת לבנון את מקבילו הישראלי. "הוא לא מוכן לדבר על שלום אמיתי, בשלב מסוים היה את רבין שרצה שלום, אבל נתניהו לא מאמין בשלום"

ראש ממשלת לבנון סעד חרירי האשים את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בהריסת הסכם השלום ובכך שאינו מאמין כלל בשלום. בראיון ל"וושינגטון פוסט" שמתפרסם היום (שישי) ציין חרירי כי ראש הממשלה הישראלי "לא מוכן לדבר על שלום אמיתי. הוא הרס את הסכמי אוסלו ואין לו באמת אמונה בשלום. בישראל אין מנהיגות. בשלב מסוים היה את רבין שרצה שלום. הוא זה שהאמין בשלום באזור, אבל נתניהו אינו מאמין בשלום".

עוד אמר חרירי כי "הבעיה העיקרית שיש לנו בלבנון ובאזור, היא שאין לנו תהליך שלום אמיתי. הרבה אנשים מדברים על נשק, הברחות וחיזבאללה וכל זה, אבל אם היה לנו שלום כולל, היינו מדברים על זה? בשנות ה-90' לא היה את אל קאעדה, לא היה את חמאס, לא היה את כל הקבוצות הקיצוניות. האם מישהו מבין איך הקיצוניות גדלה באזור הזה?"

למרות שחיזבאללה מואשם כי עמד מאחורי החיסול של אביו, אמר ראש הממשלה הלבנוני כי הארגון נבחר למוסדות בביירות באופן דמוקרטי: "אני מחפש את הצדק של המדינה, שום דבר לא יחזיר את אבא שלי. אם תהיה קצת בגרות פוליטית במדינה ונקיים דיאלוג על האינטרסים של המדינה, נוכל למצוא הרבה נושאים משותפים. אפילו עם חיזבאללה. בסופו של דבר לחיזבאללה יש שליטה בחלקים של לבנון וחברי הפרלמנט של הארגון נבחרו באופן דמוקרטי. אז אם אנחנו רוצים לכבד את הדמוקרטיה, עלינו לראות עין בעין את הנושא גם עם מפלגות אחרות. אני מאמין שבסופו של דבר כולנו לבנון ואנחנו צריכים לשבת ולדבר".

חרירי נשאל גם על תחושותיו בנוגע לביקור שקיים באחרונה בלבנון נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד. בעניין זה השיב ראש ממשלת לבנון כי "כמו כל נשיא, הוא בא וביקר בלבנון והוא עזב. הוא אמר את מה שרצה לומר, ואני אמרתי את מה שרציתי לומר, את מה שאני מאמין בו. אמרתי לו בכנות שאנחנו לא מסכימים על היותנו ציר. במפגש של 'אחד על אחד' אמרתי לו שאנחנו חלק מהליגה הערבית ויוזמת השלום הערבית התקבלה בביירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully