וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: וירוס התולעת לא פגע בכור בבושהר

ראש הרשות האירנית לאנרגיה אטומית אמר בטהרן כי ארצו השלימה צעד משמעותי לקראת הטענת הכור בבושהר. לדבריו, הווירוס שתקף את רשת המחשבים בכור "נתקל במבוי סתום"

אירן מכחישה את הפרסומים על העיכובים בתכנית הגרעין בעקבות וירוס המחשבים "סטאקסנט": ראש הרשות האירנית לאנרגיה אטומית, עלי אכבר סאלחי, אמר הערב (חמישי) כי הווירוס "נתקל במבוי סתום", ומטרותיו לא הושגו.

בטקס באוניברסיטת אמיר כביר בטהרן אמר סאלחי כי אירן הניחה לאחרונה כיסוי על המתקן המרכזי בכור הגרעיני בבושהר, וכי מדובר בצעד משמעותי לקראת השלמת תהליך הטענת הדלק לכור. סאלחי הוסיף כי אירן ייצרה עד כה דלק ברמת העשרה של 20%, וכי תשלים תהליך ייצור של דלק "אמיתי", כלומר - ברמת העשרה גבוהה בהרבה, עד חודש ספטמבר 2011. עם זאת, הוא הדגיש כי דיווח בעניין התקדמות תהליך ההעשרה יימסר רק לאחר השיחות בין ארצו למדינות החברות במועצת הביטחון בעניין הגרעין.

"הווירוס נתקל באוייבים"

לבסוף, התייחס סאלחי לווירוס "סטאקסנט", שעל פי דיווחים במערב חדר למחשבי הכור בבושהר, ואמר כי "למרבה המזל, סטאקסנט נתקל במבוי סתום ובאויבים, ומטרותיו לא הושגו".

ביום שלישי הודיעה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) כי "תנודות לא מוסברות" בתפקודן של אלפי הצנטריפוגות המעשירות אורניום במתקן סמוך לעיר נתנז הובילו לפגיעה זמנית בפעילות המתקן. או?ל?י היינונן, בכיר בסבא"א לשעבר, אמר כי 3,772 מהצנטריפוגות ממשיכות לפעול ומוזנות באורניום במצב גז, ואילו 5,084 מהן עמדו מלכת. "אנו למדים מכך שיש בעיה", אמר.

היינונן לא מסר פרטים נוספים לגבי הסיבות לתקלה, אולם הערכות הפרשנים ברחבי העולם הופנו בעקבות הדיווח לווירוס המחשבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully