וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגונים חברתיים: מחנה לפליטים "איננו מוסרי"

בעקבות התכנית להקמת מחנה לפליטים בנגב, פנו האגודה לזכויות האזרח ומוקד הסיוע לעובדים זרים לרה"מ בטענה כי מדובר בהתעלמות מהחובות המשפטיות כלפי הפליטים

האגודה לזכויות האזרח בישראל ומוקד הסיוע לעובדים זרים פנו היום (חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות ההודעה על כוונתו להביא לאישור הממשלה החלטה בדבר הקמת מחנה לפליטים בנגב. במכתב ששלחו לנתניהו עורכי הדין עודד פלד ואסנת כהן-ליפשיץ נכתב כי "מדובר בנדבך נוסף ומזעזע במיוחד בהתעלמות הנמשכת של ממשלת ישראל מחובותיה המוסריות והמשפטיות, הן כלפי פליטים ומבקשי מקלט והן כלפי ילדים".

לדברי השניים, "העיקריות שבחובות אלה הן כי אין לעצור פליטים וילדים אלא בהעדר ברירה אחרת, אין להגביל את חירותם אלא בשל הכרח מיוחד, יש להבטיח את זכותם לקיום נאות בכבוד, ובכלל זה להבטיח את זכותם לעבודה, לדיור, לרווחה, לחינוך ולבריאות. יש לאפשר להם נגישות למערכת מקלט הוגנת ויעילה".

כאמור, הפנייה לראש הממשלה נעשתה בעקבות הפרסום על כך שהממשלה תדון בשבוע הבא בהקמת מרכז שהייה פתוח למסתננים שנכנסו לישראל שלא כחוק ולאלו שיגיעו בעתיד. המרכז יוגדר כמרכז "פתוח" ויספק למסתננים צרכים בסיסיים, בהם: מקומות לינה, מזון, שתייה וצרכי בריאות. אם יאשרו השרים את הקמת המרכז, בנייתו תחל בתוך שישה חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully