וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסביב לעולם בשבוע: הקוריאות מצחצחות חרבות

מסביב לעולם בשבוע עם ההפגזה בקוריאה, התרעות לפיגועים בגרמניה, הכנות לחתונה המלכותית בבריטניה וחג ההודיה בארה"ב

מאיפה זה בא?

המתיחות בין שתי הקוריאות הגיעה השבוע לשיא חדש לאחר שהאי הדרום קוריאני יאונגפיאונג ספג מטח של 200 פגזי ארטילריה שירה במפתיע צבא הצפון. ארבעה נהרגו, בהם שני אזרחים. הדרום השיב אש, אך תוך זמן קצר פסקה הלחימה, והותירה את הקרקע לחילופי מהלומות דיפלומטיות, שעדיין נמשכים. בתצלום: אשה משוטטת בין ההריסות באי.

אכטונג!

הרשויות בגרמניה מיהרו השבוע להכריז על תגבור האבטחה וסגירת הכיפה המפורסמת של בניין הרייכסטאג למבקרים - "מסיבות בטחוניות". היה זה רק יומיים אחרי פרסומים בדבר פיגוע מתוכנן של אל-קעאדה במקום - שהוכחשו על ידי הרשויות בגרמניה. ולא רק גרמניה על הכוונת - גם בבלגיה ובהולנד נעצרו השבוע עשרות חשודים בטרור איסלאמי. בתצלום: מאבטח ניצב מחוץ לרייכסטאג.

ברוך הבא, בן

אחרי עשר שנים שלא התראו, התאחדו השבוע פעילת הדמוקרטיה אונג סן סוצ'י, ששוחררה לפני שבועיים ממעצר בן 15 שנה במיאנמר, ובנה, קים אריס, שחי בלונדון. בשבועות האחרונים, לקראת שחרור אמו, שהה הבן בתאילנד וציפה לוויזה המיוחלת שתאפשר לו לבקר במולדתו, באדיבות החונטה הצבאית השולטת במדינה. השבוע הוא קיבל אותה, והמפגש המרגש התקיים בשדה התעופה בבירה יאנגון.

הכינו את הצ'קים

השבוע התבשרנו כי בעוד קצת יותר מחמישה חודשים, ב-29 באפריל, תיערך בכנסיית ווסטמינסטר בלונדון החתונה המלכותית בין הנסיך וויליאם לארוסתו קייט מידלטון - בדיוק 30 שנה אחרי שבאותו מקום נשא אביו של וויליאם, הנסיך צ'רלס, את אמו, הנסיכה דיאנה המנוחה. רשימת המוזמנים טרם נקבעה, וגם זהותם של השושבינים עדיין לוטה בערפל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

אומה באבל

במשך כמה ימים עוד הייתה תקווה, אבל ביום רביעי זה נגמר: פיצוץ נוסף אירע במכרה הפחם "פייק ריבר" בניו זילנד, וסתם את הגולל על הסיכוי להציל בחיים מישהו מ-29 הכורים שנלכדו שם בפיצוץ הראשון, שישה ימים קודם, וגורלם שפר עליהם פחות מאשר עמיתיהם בצ'ילה, שניצלו בדרך נס בחודש שעבר. בתצלום: קרובים אבלים של הנספים.

מרשי מחזיק את העולם בביצים

בימים הקרובים צפוי אתר ההדלפות "ויקיליקס" לפרסם מאגר נוסף של מאות אלפי מסמכים מסווגים. לפי ההערכה, הפעם מחלקת המדינה האמריקאית צפויה לעמוד במוקד החשיפה - והעולם כולו נכנס לכוננות. בתצלום: ביורן הורטיג, פרקליטו של מייסד האתר, ג'וליאן אסאנג', משוחח עם עיתונאים בסטוקהולם ומודיע כי מרשו מערער על צו המעצר שהוצא לו בשבדיה, בחשד לאונס.

אני אהיה נשיאה!

השבוע של שרה פיילין התחיל בהכרזה על כוונתה להתמודד בבחירות לנשיאות ב-2012 - ולנצח בהן - ונמשך בכמה חדשות פחות מוצלחות, כמו ההפסד של בתה בריסטול בגמר "רוקדים עם כוכבים" האמריקאי, והתבטאות אומללה של שרה עצמה, שהבטיחה שארה"ב "תעמוד לצד צפון קוריאה". והנשיא אובמה? הוא הבהיר שהוא "לא חושב על פיילין". בתצלום: פיילין חותמת למעריצים באריזונה על ספרה, "אמריקאית בלב: מחשבות על משפחה, אמונה והדגל".

חדשות טובות? לא לכולם

לשם שינוי, בשורות חיוביות מסוכנות המלחמה באיידס של האו"ם: השבוע פורסם כי בשנה שעברה, לראשונה מאז פרוץ המגיפה, ירד מספר הנשאים העולמי. מספר הנדבקים השנתי ירד בכמעט 20% בעשור האחרון, ובסוכנות מצהירים: "המגמה התהפכה - והמגיפה נבלמה". בצד השלילי: גם כיום, רק שישית מהנשאים והחולים בעולם זוכים לטיפול. בתצלום: חולה איידס במרפאה במיאנמר.

אז למה בעצם התכוונת?

האפיפיור בנדיקטוס ה-16 עורר השבוע פולמוס בעולם הקתולי, כשהתברר שבספר חדש הוא צוטט כאומר שמותר להשתמש בקונדומים במקרים מסוימים - כלומר, מהפך בעמדת הכנסייה בנושא. אחרי סדרת גמגומים והתבטאויות סותרות, פירסם לבסוף הוותיקן הבהרה סופית: שימוש באמצעי המניעה אסור כעיקרון, אך יש להתירו כשהברירה היא הידבקות באיידס. בתצלום: בנדיקטוס ה-16 עם לחם הקודש, במיסה בכנסיית סנט פטרוס.

גולוגולוגולו

בין המרוץ המתעורר לנשיאות למחאה העממית על הבידוק הפולשני בשדות התעופה, הגיבורים האמיתיים של השבוע בארצות הברית היו תרנגולי ההודו - שמיליונים מהם נשחטים, ממולאים, נאפים ונאכלים על ידי האמריקאים לכבוד חג ההודיה החל בסוף השבוע הזה, בו מציינים את הגעתם של המתיישבים הראשונים לעולם החדש. החבר בתצלום, בחווה במדינת מסצ'וסטס, צולם ביום רביעי, עדיין לא מודע לגורל האכזר שמצפה לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully