וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ' קוריאה: נתקוף שוב. הדרום תגבר את הגבול

הצפון מזהיר ממתקפות צבאיות נוספות אם הדרום ינקוט ב"פרובוקציות צבאיות חסרות אחריות". במקביל, דחה הצפון את הצעת האו"ם לפתוח בשיחות. ארה"ב: הגיע הזמן שסין תרסן את פיונגיאנג

רוחות מלחמה. צפון קוריאה הזהירה מפני מתקפות צבאיות נוספות אם דרום קוריאה תנקוט ב"פרובוקציות צבאיות נוספות חסרות אחריות". כך דווח הבוקר (חמישי) בכלי התקשורת הרשמיים של המדינה. מנגד, נמסר כי דרום קוריאה תתגבר היום את כוחותיה באיים באזור הגבול עם הצפון.

"צפון קוריאה תפתח ללא היסוס במתקפה שנייה ואפילו שלישית אם מחרחרי מלחמה בדרום קוריאה ינקטו שוב בפרובוקציות צבאיות חסרות אחריות", מסגרו גורמים בצבא הצפון קוריאני לסוכנות ידיעות. מנגד דרום קוריאה מתכננת להגדיל את כוחה הצבאי בחופה המערבי, כך מסר דובר במשרדו של נשיא המדינה, לי מיונג-באק.

התקשורת בדרום קוריאה דיווחה כי מנהיג צפון קריאה קים ז'ונג איל ובנו אשר עתיד לרשת את הנהגת המדינה קים ז'ונג און ביקרו בבסיס ממנו שוגרו הפגזים לעבר האי הדרום קוריאני יאונפיאונג שעות ספורות לפני המתקפה.

בתוך כך פיונגיאנג דחתה הצעה מטעם האו"ם להתחיל בשיחות עם דרום קוריאה על מנת להקל על המתיחות בין שתי המדינות. "נראה שצפון קוריאה דחתה את ההצעה משום שאין לה דבר להרוויח מהשיחות", ציטטה סוכנות הידיעות בדרום קוריאה גורם בממשל בדרום קוריאה.

בניגוד לאיומי פיונגיאנג, מחלקת המדינה האמריקנית דווקא העריכו אתמול כי הפצצת האי היתה מהלך חד פעמי ומבודד, ולא חלק ממערכה נרחבת יותר של פיונגיאנג. דובר מחלקת המדינה, פיליפ קראולי, אמר גם כי ארה"ב מצפה שסין תתערב ותפעיל את השפעתה כדי לרסן את התנהגותה הפרובוקטיבית של צפון קוריאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully