וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: שרה פיילין? לא חושב עליה

נשיא ארה"ב לא מודאג מהצהרתה של שרה פיילין, לפיה היא תוכל לנצח אותו ב-2012. "אם אביא תוצאות לאמריקה, הפוליטיקה תדאג לעצמה". בנוסף הביע אובמה תמיכה בדרום קוריאה

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר היום (רביעי) כי להערכתו שרה פיילין אינה מהווה יריבה שקולה למרוץ הנשיאותי של 2012 ושהוא "לא חושב עליה". עם זאת, בראיון לערוץ ABC הודה אובמה כי הוא מכיר בפופולריות שלה בקרב הרפובליקנים במדינה וכי הוא "מעריך את כישוריה". בהתייחסו לחילופי האש בקוריאה אתמול אמר אובמה כי לאמריקה מחויבות להגן על בעלת בריתה דרום קוריאה.

פיילין, מי שהייתה המועמדת לסגנית הנשיא מטעם המפלגה הרפובליקנית בבחירות האחרונות, הכריזה בשבוע שעבר כי היא יכולה לנצח את הנשיא המכהן. עם זאת, היא הוסיפה כי אינה קיבלה החלטה סופית אם תציג מועמדות למשרת נשיא בבחירות הקרובות. אובמה אמר בראיון כי דאגתו העיקרית כרגע היא שיפור תפקודו כנשיא לאור תוצאות בחירות האמצע, בהן איבדו הדמוקרטים את השליטה בבית הנבחרים ואת כוחם בסנאט. "עמדתי תמיד הייתה שאם אני מביא תוצאות לעם האמריקאי, הפוליטיקה כבר תדאג לעצמה", אמר אובמה.

בהתייחסו לחילופי האש בין הקוריאות, עמד הנשיא לצד בעלת בריתו מהדרום. אובמה ציין כי אינו יודע מה תהיה התגובה הצבאית להפגזה הצפון קוריאנית, וכי יתייעץ בנושא עם נשיא דרום קוריאה לי מיונג באק. "קוריאה היא בעלת בריתנו, והיא כזו מאז מלחמת קוריאה, ואנחנו עומדים מאחורי מחויבותנו החזקה להגן עליה במסגרת הברית הזו". הבוקר שלחה ארצות הברית נושאת מטוסים וספינות ליווי, שיצטרפו לספינות דרום קוריאניות בביצוע תמרונים בים הצהוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully