וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה: 45 מיליון ש' לרכישת בית פרומין

הוועדה המשותפת לתקציב הכנסת אישרה את בקשת החשב להעביר 45 מיליון שקל לצורך מימון רכישת מבנה הכנסת הישנה. בשנת 2002 נמכר המבנה ליזם פרטי במחיר 10 מיליון שקל בלבד

הכנסת אישרה היום (רביעי) תקציב של 45 מיליון שקלים לפיצוי הבעלים של בית פרומין, משכנה ההיסטורי הראשון של הכנסת, לאחר שמכירתו לאותו יזם פרטי גררה סבב התנגדויות מחברי כנסת ואנשי ציבור. הוועדה המשותפת לתקציב הכנסת, ועדת הכספים וועדת הכנסת, אישרה את בקשת חשב הכנסת להעביר 45 מיליון שקלים מעודפי תקציב הכנסת למימון רכישת המבנה חזרה. זאת לאחר שהמבנה נמכר ליזם פרטי בשנת 2002 במחיר 10 מיליון שקלים בלבד.

עם פרסום תוכניות הנוגעות לבית פרומין בוועדה המחוזית של ירושלים ביוני 2002, יזמו מספר חברי כנסת הצעות חוק פרטיות לשימור המבנה. בחודש יולי השנה התקבל בכנסת חוק מוזיאון הכנסת. על פי החוק, בניין פרומין הופקע מבעליו ועבר חזרה לבעלות המדינה. עוד נקבע, כי בעל הבניין יהיה זכאי לפיצויים בגין ההפקעה, תוך 4 חודשים מיום פרסום החוק, במחיר שיקבע השמאי הממשלתי.

המועד האחרון לפיצויים חל בסוף החודש, ומאחר שהשמאות עדיין לא הועברה לכנסת, ביקש חשב הכנסת לשריין את הכספים, על פי הערכה כללית של מנהל הדיור הממשלתי. יושב ראש הוועדה ח"כ יריב לוין (ליכוד) אמר לחברי הוועדה כי אין מנוס מלהצביע בעד העברת התשלום כיוון שבמידה שהכנסת לא תשלם את הכסף, היא תעבור על חוק שהיא חוקקה.

חברים נוספים בוועדה התרעמו על התנהלות הכנסת בעניין בית פרומין. ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי), שיזם ב-2007 פנייה למבקר המדינה לחקור את ההתנהלות, אמר כי בנוסף לפיצויים הגדולים פי 4 מהסכום בו נרכש הבניין תוכניתו המקורית של היזם לבנות מגדל בן 16 קומות מנוגדת לתכנית הבנייה האזורית. ח"כ יעקב אדרי (קדימה) אמר כי מדובר בשערורייה וציין בזעם כי המדינה שילמה בנוסף לבעל הנכס דמי שכירות במשך מספר שנים, טרם הפקעתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully