וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: ריכוז גזי החממה - הגבוה אי פעם

ארגון המטאורולוגיה הבינלאומי פרסם נתונים המראים כי למרות המשבר הכלכלי והמאמצים הגלובליים למנוע זיהום, ממשיך לטפס ריכוז הגזים המזהמים האחראים להתחממות כדור הארץ

ריכוז גזי החממה המזהמים באטמוספירה הגיע בשנת 2009 לרמת שיא, הגבוהה ביותר מאז תחילת העידן התעשייתי - כך הודיע בצהריים (רביעי) בז'נבה ארגון המטאורולוגיה העולמי של האו"ם (WMO).

מדענים מעריכים כי גזי החממה, כגון פחמן דו-חמצי ומתאן, הם הגורם העיקרי להתחממות כדור הארץ ולשינויים האקלימיים המתרחשים בשנים האחרונות וצפויים להימשך.

לפי הנתונים שהוצגו, ריכוז הפחמן הדו-חמצני באטמוספירה עמד ב-2009 על 386.8 חלקיקים למיליון - עלייה של 1.6 לעומת 2008. לשם ההשוואה - טרם העידן התעשייתי, עמד הריכוז על כ-280 חלקיקים למיליון.

לפי הארגון, גם המאמצים הגלובליים הגדולים להפחית פליטת גזי חממה ברחבי העולם לא הצליחו לשנות את המגמה. גם המשבר הכלכלי העולמי, אף שהפחית את הפעילות התעשייתית, לא הצליח להשפיע באופן משמעותי על פליטת הגזים המזהמים.

"אלו לא חדשות טובות", אמר המזכיר הכללי של הארגון, מישל ז'ארוד. "אנחלנו קרובים מאוד לתסריט פסימי ביותר".
הוא הוסיף כי "יש לפעול בהקדם האפשרי", בהתייחסו לוועידת האו"ם הצפויה להתכנס בחודש הבא בקופנהגן, שבה אמורה להיחתם אמנה בינלאומית להפחתת פליטת גזי חממה, שתחליף את אמנת קיוטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully