וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוק המשתמטות" נפל בכנסת בגלל ערר של ש"ס

24.11.2010 / 14:25

הצעת החוק למלחמה במשתמטות, שכבר אושרה על ידי ועדת השרים לענייני חקיקה, נפלה בכנסת. בשל ערר שהגיש השר משולם נהרי, נאלצו גם חברי הממשלה להתנגד להצעה בטרם יקיימו בה דיון

הצעת חוק "משתמטות בשם הדת", שהוגשה על ידי חברי הכנסת ישראל חסון (קדימה), מירי רגב (ליכוד) ומשה מטלון (ישראל ביתנו), נפלה היום בכנסת. 51 חברי כנסת הצביעו נגדה, 28 בעדה, וח"כ אחד נמנע. ח"כ מירי רגב ומשה מטלון לא נכחו בהצבעה בגלל המשמעת הקואליציונית. הצעת החוק כבר אושרה בוועדת השרים לענייני חקיקה.

על פי ההצעה, נערות יוכלו לקבל פטור משירות צבאי בתנאי שהן יצהירו שהן למדו במוסד חינוכי-דתי ויציגו אישור רשמי ממוסד זה.
ההצעה נפלה בשל ערר שהגיש השר משולם נהרי בדרישה לקיים דיון ממשלתי בהצעה. הערר אילץ את חברי הממשלה להתנגד לחוק בטרם ייערך דיון שכזה, אף שכאמור ההצעה אושרה כבר בוועדת השרים. המשמעות היא כי לא ניתן יהיה לדון בהעצת החוק בחצי השנה הקרובה.

מקדימה נמסר בתגובה כי "זהו ביזיון לממשלה. לאחר שאישרה את החוק של ח"כ ישראל חסון הנאבק בהשתמטות בוועדת השרים, הממשלה שוב התקפלה ובחרה להיכנע ולשרת את שותפיה החרדים על חשבון השירות בצה"ל. ממשלת נתניהו מעבירה לציבור מסר מסוכן שהשקר משתלם". בקדימה הדגישו כי המאבק יימשך כל עוד הממשלה תמשיך לתת ידה להשתמטות מצה"ל.

סגן שר הביטחון מתן וילנאי (העבודה) הפר את המשמעת הקואליציונית והצביע בעד הצעת החוק. יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין אמר לוואלה! חדשות כי הנהלת הקואליציה תשקול הטלת סנקציות על וילנאי. אלקין הוסיף כי בדיון שהוא קיים על הצעת החוק הממשלתית בנושא המשתמטות, לא נכח איש מחברי הכנסת של קדימה, כולל חסון.

"ניסיון מגוחך לקבל כותרת"

במהלך הדיון היו חילופי דברים קשים בין חסון לשר משולם נהרי (ש"ס), כאשר חסון הקריא קטע מראיון שנהרי נתן לאתר "חדרי חרדים", ולפיו הוא הגיש את הערר כדי לתקוע את החוק. חסון הוסיף כי, "זוהי ממשלה של מופקרים שמפקירה את טובי בניה".

בתגובה, השיב נהרי כי דברי חסון פופוליסטיים. "כמעט היית אומר שאני עוכר ישראל", אמר. "ירית צרורות והוספת חטא ועוד חטא כאילו ש"ס מלאה חטאים – אתה פוגע באינטליגנציה של האנשים. אם הייתי יכול לפרוט פה מה ממשלת קדימה הייתה מוכנה לתת, היית נבוך. ואז היינו טובים, הכל היה מושלם. החוק מלא שנאה כי הנבחרים משדרים את השנאה הזאת".

יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין (ליכוד), אמר בתגובה להפלת החוק, כי "הצעת החוק ראויה לדיון ולפיכך נדונה הצעת חוק ממשלתית באותו נושא בכנסת. קדימה בחרה שלא להופיע לדיוני הוועדה ובכך היא שוב מוכיחה כי השימוש בהצעת החוק הוא פוליטי בלבד. בהיעדר יכולת לתפקד כאופוזיציה אחראית, כל מה שנותר לקדימה הוא ניסיונות מגוחכים לקבל כותרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully