וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים תמכו בחוק נגד משתמטות: "לא צבא שכירים"

פנחס וולף

1.11.2010 / 12:31

הצעת חוק שתקשה על שחרור בנות מצה"ל על רקע דתי, אושרה בוועדת השרים לענייני חקיקה. ח"כ ישראל חסון, מיוזמי החוק: לא נאפשר מצב שהצהרה בלבד תשחרר משירות. ש"ס: נערער

על רקע סערת "חוק האברכים", אישרה הבוקר (שני) ועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת חוק "משתמטות בשם הדת" של ח"כ ישראל חסון (קדימה), משה מטלון (ישראל ביתנו) ומירי רגב (ליכוד). לפי הצעת החוק, נערות המעוניינות לקבל פטור משירות צבאי יחויבו להצהיר כי למדו במוסד חינוכי-דתי במשך שנתיים במהלך שלוש השנים שקדמו להגשת התצהיר.

בנוסף, הן יצטרכו לצרף אישור רשמי מהמוסד בו למדו. עם זאת, במידה שהנערה לא עמדה בתנאים הללו, הדלת לא תיסגר בפניה לחלוטין ותינתן אפשרות למראיין בלשכת הגיוס להפעיל שיקול דת ולפטור אותה מהשירות הצבאי. כזכור, ועדת השרים לחקיקה הפילה את הצעת החוק לפני מספר חודשים. גם מליאת הכנסת פסלה את הצעת החוק בקריאה טרומית. נכון להיום, המעוניינות בפטור יכולות להסתפק בהגשת תצהיר בפני שופט או דיין בבית דין רבני, ולפיו הן שומרות על כשרות ואינן נוסעות בשבת.

השר משולם נהרי מש"ס הודיע כי יערער על ההחלטה. נהרי אמר לוואלה! חדשות, כי "יש הצעת חוק ממשלתית. לשם מה צריך הצעת חוק פרטית? זה פופוליסטי ולא רציני. זוהי הצעה קנטרנית. האם האנשים שתמכו בזה מריחים בחירות?"

"לא נרשה להידרדר במדרון חלקלק"

לדברי ח"כ חסון, יו"ר השדולה הפרלמנטרית לצמצום תופעת ההשתמטות מצה"ל, "לאחר שהחוק יעבור ניתן יהיה להשיג את האיזון הראוי בחוק ולצמצם, עד כמה שניתן, את תופעת ההשתמטות בשם הדת בקרב נערות. לא נאפשר מצב לפיו נערה שמעוניינת לקבל פטור משירות צבאי מצהירה רק שהיא שומרת דת, כשרות ושבת ואחר-כך נוסעת להשתזף בים בביקיני. כל עוד צה"ל הוא 'צבא העם', המושתת על ערכים כמו הקרבה, סולידריות, אחוות לוחמים ושותפות גורל, לא נרשה לדרדרו במדרון חלקלק שבסופו יהפוך לצבא של שכירים שעבורם הצבא מהווה מקום עבודה ותו לא".

יו"ר הבית היהודי, השר דניאל הרשקוביץ, התנגד בוועדת השרים להעברת חוק המשתמטות. לדבריו, "החוק לא ימנע רמאות. אם המדד הוא דתי, הרי שיש כאלה שהפכו לחילוניות ויהיה להן קל להשתמט. הפתרון הוא הגברת האכיפה נגד המשתמטות. רק בחלם מקימים בית חולים מתחת לגשר במקום לתקן אותו".

עדכון ראשון: 11:31

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully