וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אליעזר: "אזור בתי הזיקוק - כמו פצצה גרעינית"

קובי מנדל

24.11.2010 / 11:34

שר התמ"ת, בנימין בן-אליעזר, התייחס לתאונת העבודה בחיפה בה נהרגו אתמול שלושה בני אדם, והבהיר כי "אם נגיע למסקנה שהאזור מסכן חיי אדם – נסגור אותו"

אבישי גולן

(צילום: אבישי גולן, עריכה: דורון שטיין)

שר התמ"ת בנימין בן אליעזר התייחס הבוקר (רביעי) בכנס בהרצליה לדליפת הגז שאירעה בבתי הזיקוק בחיפה אמש וגרמה למותם של שלושה בני אדם. "האזור הוא כמו פצצה גרעינית וכבר שנים אני מתריע על הסכנה", צוטט השר בן אליעזר בגל"צ. לדבריו, "אם נגיע למסקנה שהאזור מסכן חיי אדם – נסגור אותו".

בדליפה אמש בבתי הזיקוק בחיפה נהרגו שלושה בני אדם: ג'ורג' זעאתרה, בן 31, תאמר מרג'יה, בן 33 וסאמח פריד אלחאג', בן 18, כולם תושבי הכפר יפיע שליד נצרת. בנוסף, אדם אחד נפגע באורח אנוש ושמונה נוספים נפגעו באורח קל.

"תזכורת לפוטנציאל הנפיץ"

בשירותי הכיבוי של חיפה מדגישים כי ללא שיתוף פעולה של כל הגורמים באירוע המוני שעלול להתרחש במפרץ חיפה, לא ניתן יהיה לטפל בו כראוי. רש"ף חזי לוי משירותי הכיבוי אמר לוואלה! חדשות: "אתמול קיבלנו תזכורת משני אירועים בלבד למה שטומן בחובו מפרץ חיפה ונמל חיפה. האירוע הראשון החל כדליפת ברום מקרון בנמל חיפה. המיכל אמנם היה ריק, אבל הדליפה הקטנה שאירעה בו כתוצאה מכשל באחד המגופים הוכיחה את כמות כוח האדם הנדרשת לטפל באירוע כזה. הפעלנו כמות כוח אדם גדולה מאוד".

זמן קצר לאחר מכן התקבל דיווח במוקד המבצעי של שירותי הכיבוי על תאונת העבודה בבתי הזיקוק. "באירוע זה לא נדרשנו לבצע פעולת כיבוי קלאסית או לטפל באירוע של חומרים מסוכנים", סיפר לוי. "אך האירוע גרם לתזכורת ואור אדום חזק ביותר לפוטנציאל הסיכונים במפרץ חיפה".

"ללא שיתוף פעולה ועבודה מאומצת של כל הגופים, כולל שירותי הכבאות, היחידה לחומרים מסוכנים של המשרד להגנת הסביבה, משטרת ישראל, אנשי עיריית חיפה ואנשי המפעלים עצמם שעליהם אנו מתבססים במענה הראשוני, לא נוכל לטפל באירועים עתידיים ולא נוכל למנוע אירועים דומים כפי שהיו אתמול. שני אירועים במקביל אינם נדירים, זה קורה לנו הרבה ואנו צריכים להפיק מכך את הלקחים ולדעת לשפר את ההיערכות לקראת האירוע הבא".

המשטרה חוקרת חשד לרשלנות

מוקדם יותר סיפר לוואלה! חדשות מפקד תחנת זבולון נצ"מ בני אבליה, כי ממצאים ראשוניים מחקירת נסיבות תאונת העבודה יתקבלו בתוך כמה ימים. אבליה הוסיף כי החקירה החלה כבר אמש, וציין כי המשטרה חוקרת חשד לרשלנות הן מצד העובדים והן מצד בתי הזיקוק. אבליה סיפר עוד כי החוקרים ממתינים לתוצאות נתיחת גופותיהם של שלושת העובדים שנהרגו באירוע. הבוקר הצטרפו לחקירת האירוע גם נציגי משרד העבודה.

בבית החולים רמב"ם בחיפה נותר פצוע אחד שנפגע מדליפת הגז אמש. מצבו מוגדר קשה והוא מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים. שלושה פצועים נוספים באורח קל השתחררו הבוקר מבית החולים.

מחקירה ראשונית עלה, כי אחד הפועלים ניגש יחד עם חברו לבצע פעולת איטום בחלקו התחתון של מתקן המכונה "הלפיד". השניים עלו על מתקן הגבהה, כשלפתע אחד מהם התמוטט. חברו חש לעזור לו והוריד מעליהם את המסיכות שעטו לצורך מיגון. כתוצאה מכך, גם הפועל שחש לעזרה התמוטט. שני פועלים נוספים שביקשו לעזור לחבריהם התמוטטו גם הם, לאחר שככל הנראה לא לבשו ביגוד מגן כלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully