וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התשתיות הורה על הקמת ועדה לבחינת מפרץ חיפה

שרון קדמי

20.12.2006 / 12:50

לדבריו של השר בן אליעזר "המפעלים במפרץ חיפה הם פצצה גרעינית שתתפוצץ לכולנו על הראש". הצוות ישלים עבודתו עד יוני

האם בקרוב יוצאו המפעלים באיזור מפרץ חיפה, בכלל זה בתי הזיקוק והמפעלים הפטרוכימיים מהאיזור? על כך יענה צוות בינמשרדי שהוקם בימים אלה, בהנחייתו של שר התשתיות, בנימין בן אליעזר. באחרונה התבטא בן אליעזר בנושא ואמר כי "המפעלים במפרץ חיפה הם פצצה גרעינית שתתפוצץ לכולנו על הראש. על הממשלה להתחיל לחשוב על פינוי מיידי של המפעלים, אחרת יתרחש אסון".

בראש הצוות יעמוד מנכ"ל משרד התשתיות, חזי קוגלר, אשר ישמש כיו"ר הוועדה. עוד חברים בצוות נציגים ממשרדי הבריאות, בטחון הפנים, הגנת הסביבה, הביטחון, הפנים, הבינוי והשיכון, התחבורה והאוצר.

במשרד התשתיות מציינים כי הצוות שהוקם יגבש עמדה בדבר מיקומם של מפעלים באזור מפרץ חיפה, תוך כדי בחינת הסכנות הגלומות במפעלים אלה, לרבות רמת זיהום הנפלטת מהם והצורך בהם. כמו כן, בשלב השני ובמידת הצורך, יגבש הצוות הצעות לאתרים חלופיים, והמלצות לפעולות אופרטיביות. הצוות שהוקם ישלים עבודתו ויגיש מסקנותיו עד יוני 2007.

לדברי בן אליעזר, "העתקת המפעלים מאזור מפרץ חיפה תביא לשיפור באיכות הסביבה ולירידה ברמת זיהום האוויר באזור. כמו כן יביא הדבר לפינוי קרקעות, אשר יאפשרו את המשך פיתוחה של העיר חיפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully