וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"על סף מלחמה": נושאת מטוסים נשלחה לקוריאה

נושאת המטוסים האמריקאית "ג'ורג' וושינגטון" תשתתף בתמרון עם קוריאה הדרומית. צפון קוריאה: "הדרום גורר את האזור לסף מלחמה". הבוקר נמצאו שתי גופות נוספות באי שהופגז ע"י הצפון

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

נושאת המטוסים האמריקאית "ג'ורג' וושינגטון", ועליה 75 מטוסי קרב ויותר מ-6,000 אנשי צוות, יצאה הבוקר (רביעי) מנמל סמוך לטוקיו, והיא צפויה להצטרף לתרגיל צבאי משותף עם הצי הדרום קוריאני. התמרון המשותף עורר מחדש את חמתה של צפון קוריאה, אחרי יום הקרב הארטילרי אתמול סביב האי יאונפיאונג.

בהודעה שפורסמה הבוקר בסוכנות הידיעות הצפון קוריאנית, הביעו השלטונות בפיונגיאנג זעם על שכנתם הדרומית, שלדבריהם "גוררת את האזור למלחמה". דרום קוריאה, נטען, "עושה פרובוקציות צבאיות פזיזות ומסוכנות ופוגעת בסיכוי לשפר את היחסים בין המדינות".

התרגיל המדובר צפוי להתחיל ביום ראשון ויימשך עד יום רביעי הבא. בארה"ב מדגישים כי לא מדובר בתגובה להתפתחויות האחרונות, אלא בתרגיל שתוכנן זמן רב מראש. "התרגיל הזה הגנתי באופיו", הובהר בהודעה מטעם כוחות צבא ארה"ב בקוריאה. "הוא מתוכנן כבר זמן רב, ומעיד על חוזק הברית הצבאית בין ארה"ב לדרום קוריאה".

בתוך כך, הבוקר דיווחו כלי התקשורת בדרום קוריאה על מציאת גופותיהם של שני אזרחים שנהרגו אתמול מפגיעת פגזי הצפון באי יאונפיאונג. בכך עולה מניין ההרוגים בהפגזה לארבעה, לאחר שאתמול נמסר על מותם של שני חיילים. מבין 200 הפגזים שנורו לעבר האי פגעו מרביתם בבסיס צבאי, אולם כמה מהם התפוצצו באזורים אזרחיים מיושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully