וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף עצוב בניו זילנד: "כל הכורים מתים"

פיצוץ נוסף, חזק מקודמו, הרעיד את מכרה הפחם בניו זילנד בו נלכדו 29 כורים, ובמדינה מנסים לעכל את האסון. מפקד המשטרה: "לא מאמינים שמישהו שרד". ראש ממשלת ניו זילנד: "אומה באבל"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

כל 29 הכורים שנלכדו במכרה הפחם בניו זילנד ככל הנראה מתים - כך העריכו הבוקר (רביעי) במשטרה המקומית, לאחר שפיצוץ נוסף הרעיד את המכרה.

"איננו מאמינים שמישהו שרד", אמר במסיבת עיתונאים מפקד משטרת העיירה גריימאות', גארי נואלס. "כולם מתו. זה אחד המקרים הטרגיים ביותר שנאלצתי להתמודד איתם כשוטר".

בששת הימים שחלפו מאז הפיצוץ הראשון שלכד את הכורים, הופעלו על כוחות החילוץ והמשטרה המקומית לחצים כבדים מצד משפחות הלכודים, שדרשו מהם להיכנס למכרה ולנסות לחלצם. אולם בפועל הוחלט שלא להורות על מבצע חילוץ בגלל הגזים הרעילים שהצטברו בתוך המכרה והחשש מפיצוצים נוספים - שהתממש הלילה.

ראש העיר, טוני קוקשורן, הוסיף כי הפיצוץ הלילה היה בעוצמה חזקה בהרבה מהפיצוץ הראשון. "אם עוד היה שביב של תקווה, אחרי הפיצוץ הזה, כבר היה ברור שזה הסוף של כולם", אמר. "תערובת קטלנית של גזים הציתה את המכרה כולו". גם ראש ממשלת ניו זילנד, ג'ון קיי, התייחס כבר לאובדן הגדול, ואמר כי ניו זילנד היא "אומה באבל".

מנהל המכרה סיכם: "קיימנו הערכת מצב והגענו שוב למסקנה שעדיין מסוכן מדי להיכנס בגלל הגזים הרעילים הדליקים. בעודנו מגיעים למסקנה הזו, בדיוק מה שחששנו ממנו - קרה".

  • עוד באותו נושא:
  • ניו זילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully